همشهری آنلاین: یک عضو ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه اعلام کرد که معاذ الخطیب در حاشیه نشست به اصطلاح دوستان سوریه بر استعفای خود پافشاری کرد و به نظر می‌رسد هیئت عمومی ائتلاف با تصمیم وی موافقت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «ایلاف»، «مروان حاجو» رئیس کمیته عضویت ائتلاف معارضان سوری اعلام کرد که «احمد معاذ الخطیب» بر استعفای خود از ریاست ائتلاف پافشاری می‌کند.

حاجو افزود: خطیب در حاشیه نشست دوستان سوریه در استانبول و در اعتراض به خودداری جامعه جهانی از واکنش مناسب نسبت به بحران سوریه و عدم حمایت از مردم سوریه بر استعفای خود پافشاری کرد.

وی تأکید کرد که خطیب به عنوان نماینده شورای محلی دمشق در ائتلاف باقی خواهد ماند و این مسأله نشان می‌دهد که استعفای او در پی اختلافات داخلی در ائتلاف صورت نگرفته است.

این عضو ائتلاف گفت: کمیته عمومی ائتلاف هنوز تصمیم خطیب را رسما بررسی نکرده اما به نظر می‌رسد که با تصمیم خطیب موافقت شود.

این در حالی است که خطیب روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی بدون هیچ توضیح اضافه‌ای گفته بود: «خداوندا شهادت نادرست نخواهم داد.»

احمد معاذ الخطیب در یازده نوامبر 2012 در دوحه به عنوان رئیس ائتلاف معارضان سوری انتخاب شد و در 24 مارس 2013 استعفای خود را اعلام کرد.

کد خبر 210355
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز