همشهری آنلاین: تلویزیون رژیم صهیونیستی با متحد استراتژیک خواندن شیخ «معاذ الخطیب»، رئیس اتئلاف معارضان سوریه، وی را بهترین گزینه برای تحقق صلح و مبارزه با تروریسم در کنار اسرائیل در منطقه خواند.

معاذ الخطیب

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری لبنانی آسیا، «بوعاز بسموت»، خبرنگار اسرائیلی شیخ «معاذ الخطیب»، رئیس اتئلاف معارضان سوریه را «در شرایط کنونی هم پیمان استراتژیک اسرائیل خواند».

این خبرنگار اسرائیلی در گفت‌وگو با شبکه دو تلویزیون اسرائیل گفت که شرایط کنونی حاکم بر سوریه فرصت مناسبی برای اسرائیل فراهم آورده است تا صلح واقعی با اسرائیل محقق شود و در این خصوص به اظهارات و تاکیدات اخیر معاذ الخطیب درباره اینکه القاعده و گروه‌های هم پیمان و طرفدار آن در سوریه جایی ندارند، اشاره کرد.

بسموت در ادامه افزود: تاکید تل‌آویو جهت گفت‌وگو با معارضان سوری بیانگر تلاش اسرائیل برای تحقق دمکراسی واقعی است و این فرصتی است تا ما از آن استفاده کرده و روابط خود را با معارضان در قضایای مشترک یعنی مبارزه با تروریسم و گروه‌های تندرو مانند «جبهه النصره» و «آزادگان شام» که در صدد تشکیل امارتی اسلامی در سوریه و سپس منطقه هستند، عمیق‌تر کنیم.

همچنین این خبرنگار اسرائیلی به این نکته نیز اشاره کرد که تل‌آویو تلاش می‌کند، همکاری‌ها و روابط خود با نیروهای دمکرات و آزاد منطقه را افزایش دهد که در راس آنها ائتلاف معارضان سوریه قرار دارند تا به این طریق موجب برقراری صلح در خاورمیانه شود.
در ادامه این خبرنگار اسرائیلی بر ضرورت تماس و گفت‌وگوی سران رژیم صهیونیستی با «غسان هیتو»، نخست وزیر به اصطلاح دولت انتقالی معارضان سوریه تاکید کرد.

پیشتر شیخ معاذ الخطیب در خارج سوریه اقامت دارد، انتقادات تندی از گروه‌های جهادی تکفیری فعال در سوریه و در راس آنها جبهه النصره که با سازمان القاعده در ارتباط است، انجام داد.

رژیم صهیونیستی به صورت علنی و در خفا روابطی با معارضان سوری دارد، از جمله اینکه زخمی‌های آنها را در بیمارستان‌های خود درمان می‌کند و با سران معارضان سوریه نشست‌های امنیتی و نظامی برگزار می‌کند.

کد خبر 209578
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز