همشهری آنلاین: حمله ارتش سوریه به مراکز تجمع جبهه النصره در ریف لاذقیه انهدام 18 خودرو نظامی آنها و کشته و زخمی شدن شماری از این تروریست‌ها را به دنبال داشت. در میان کشته‌ها «مازن المفتاحی»، مفتی قطری شناسایی شد که فتوای «قطع سرها» را داده بود.

کشته شدن مفتی قطری و معاونانش در ریف لاذقیه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری لبنانی آسیا، یگان‌های ارتش سوریه روز سه شنبه مراکز تجمع عناصر وابسته به گروه جهادی - تکفیری جبهه النصره در روستای المریج،‌ از توابع ریف لاذقیه در غرب سوریه را هدف قرار داده و منهدم کردند.

براساس گزارش‌های منتشره در جریان این عملیات 18 خودرو نظامی این عناصر جهادی تکفیری منهدم و ده‌ها نفر از آنها کشته و زخمی شدند که در میان آنها «مازن المفتاحی»، تروریست قطری شناسایی شد.

مازن المفتاحی پیشتر فتوای قطع سرها را داده بود و یکی از خطرناک‌ترین تروریست‌های موجود در سوریه و جبهه النصره بود. این گزارش تاکید می‌کند، در میان کشته‌ها دو معاون این مفتی قطری به نام‌های ابو اللیث دارای تابعیت لیبیایی و ابو عمر دارای تابعیت فیلیپینی شناسایی شدند.

همچنین در دیگر عملیات‌های ارتش سوریه در روستاهای ربیعة و ساقیة الکرت و العوینات و وادی شیخان و خان الجوز از توابع ریف لاذقیة شمار دیگر از تروریست‌های مسلح کشته شدند که در میان آنها «احمد سلیم»، سرکرده یکی از گروه‌های تروریستی شناسایی شد.

در منطقة حجیره، از توابع ریف دمشق در جنوب سوریه نیز درگیری یگان‌های ارتش سوریه با یک گروه تروریستی وابسته به جبهه النصره کشته و زخمی شدن شماری از اعضای این گروه را به دنبال داشت که در میان کشته‌ها «ابو عمر البغدادی» یکی از سرکردگان جبهه النصره و ابو محمد الترویحی و صادق شلاش از تروریست‌های سرشناس این جبهه شناسایی شدند.

یک منبع نظامی در ارتش سوریه نیز از درگیری یگان‌های ارتش سوریه با یک گروه مسلح در شرق منطقه جوبر خبر داد که در نتیجه آن شماری از افراد مسلح کشته شدند که در میان کشته‌ها سه تروریست مغربی شناسایی شدند.

این منبع نظامی ارتش سوریه در ادامه توضیح داد که این گروه مسلح اقدام به غارت و چپاول منازل مناطق جوبر و زملکا در ریف دمشق می‌کردند.

کد خبر 209467
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز