یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت عراق از دستگیری ۴۷ تروریست به اتهام قاچاق سلاح از عراق به سوریه توسط نیروهای امنیتی خبر داد.

عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه پرس تی.وی،، مقامات عراقی گفتند گروهی از شبه نظامیان گروه تروریستی جبهه النصره در استان الانوار که به مرز سوریه نزدیک است دستگیر شدند. مقادیر زیادی مهمات نیز در این عملیات توقیف شد.

ناآرامی در سوریه همزمان با مبارزه ارتش سوری با گروه‌های شبه نظامی تحت حمایت خارج در این کشور ادامه دارد.

دمشق بارها از همسایه‌های خود خواستار کنترل قاچاق سلاح و نفوذ شبه نظامیان به این کشور ناآرام شده است.

جبهه النصره هفته گذشته میلادی به طور رسمی وفاداری خود را به ایمن الظواهری، رهبر القاعده اعلام کرد. این گروه تروریستی از زمان آغاز خشونت در سال ۲۰۱۱ در سوریه در پشت بسیاری از بمبگذاری‌های مرگبار علیه غیر نظامیان و نهادهای دولتی در سراسر این کشور بوده است.

در حالی که گروه‌های وابسته به القاعده به عنوان موجودیت‌های تروریستی از سوی سازمان ملل در تحریم به سر می‌برند، شبه نظامیان فعال در سوریه از جمله اعضای جبهه النصره هر گونه حمایتی از غرب را دریافت می‌کنند.

وزارت امور خارجه سوریه نیز هفته گذشته با ارسال نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل ضمن این که خواستار قرار دادن النصره در فهرست گروه‌های تروریستی مرتبط با القاعده شد تاکید کرد که دمشق انتظار دارد "شورای امنیت، نقش خود را ایفا کند و در جهت حفظ صلح جهانی بکوشد."

امریکا و متحدانش در منطقه از جمله کشورهای قطر، عربستان سعودی و ترکیه مسئول اصلی تامین مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی شبه نظامیان در سوریه که برای سرنگونی دولت بشار اسد رئیس جمهور این کشور می‌جنگند، هستند.

تاکنون چندین سازمان حامی حقوق بشر در سطح بین الملل، گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرده‌اند.

کد خبر 209101
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز