همشهری آنلاین: کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل با اعلام اینکه شمار قربانیان درگیری‌ها در سوریه نزدیک به 70 هزار تن شده است بار دیگر از شورای امنیت خواست پرونده سوریه را به دادگاه بین‌المللی جنایی ارجاع دهد.

سوریه

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در نشست روز سه‌شنبه (24بهمن) شورای عالی حقوق بشر این سازمان اعلام کرد: از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه از دو سال پیش، شمار قربانیان درگیری‌ها در این کشور به حدود 70 هزار تن رسیده است و نبود یک دیدگاه هماهنگ در بین کشورهای جهان باعث شده درگیری‌ها در سوریه ادامه یابد.

وی از شورای امنیت خواست پرونده سوریه را به دادگاه جنایی بین‌المللی ارجاع دهد تا پیامی باشد به طرف‌های درگیر در سوریه مبنی بر اینکه از مجازات اقدامات خود نخواهند گریخت.

پیلای در این نشست که برای بررسی چگونگی حمایت از غیرنظامیان در سوریه تشکیل شده بود، گفت: دودستگی در شورای امنیت و نیز نبود هماهنگی در سطح جامعه جهانی در خصوص بحران سوریه باعث شده بحران در این کشور تا حد یک فاجعه انسانی بالا رود و جان هزاران غیرنظامی را در سوریه گرفته است.

کد خبر 201341
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز