همشهری آنلاین: جمهوری اسلامی ایران از سازمان ملل متحد به ویژه شورای امنیت و شورای حقوق بشر خواست از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی ضد زندانیان فلسطینی جلوگیری کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در نامه نماینده کشورمان در سازمان ملل به بان کی مون، ضمن ابراز نگرانی شدید از شرایط وخیم هزاران زندانی فلسطینی، بر وادار کردن رژیم صهیونیستی به اجرای مقررات بین المللی در قبال زندانیان تاکید شده است.

محمد خزاعی در این نامه که همزمان به رئیس مجمع عمومی، رئیس شورای امنیت، رئیس شورای حقوق بشر و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ارسال شد، توجه ارکان و نهادهای سازمان ملل و جامعه بین المللی را به وضعیت بد و شرایط دشوار زندانیان فلسطینی از جمله غیرقانونی بودن زندانی شدن آنها جلب کرده است.

در این نامه که خزاعی با عنوان نماینده ایران و رئیس مرکز هماهنگی جنبش عدم تعهد در نیویورک آن را منتشر کرد، به شهادت عرفات جرادات، زندانی فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی و شرایط دستگیری، بازپرسی اجباری و شکنجه وی در حین بازداشت اشاره کرده و آورده است: جنبش عدم تعهد تحقیقات مستقل، بی طرفانه و شفاف در مورد این حادثه از سوی نماینده ویژه دبیرکل و انتشار سریع نتایج را تحت نظارت سازمان ملل خواستار است.

نماینده کشورمان در سازمان ملل متحد همچنین از اعتصاب غذای چندین زندانی دیگر فلسطینی که برای مدت طولانی در اعتصاب غذا به سر می برند، ابراز نگرانی عمیق کرده و نوشته است: جان و سلامتی این افراد در خطر است و بر این اساس، جنبش عدم تعهد توجه فوری به این شرایط بحرانی و یافتن راه حلی مطابق معیارها و قوانین بین المللی در این رابطه را خواستار است.

خزاعی تاکید کرده است: جنبش عدم تعهد خواهان آزادی همه زندانیان فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی است و تاکید می کند: اسرائیل بر اساس قوانین بین المللی از جمله کنوانسیون چهارم ژنو در قبال زندانیان و شهروندان فلسطینی متعهد است.

این نامه از دبیرکل سازمان ملل می خواهد رژیم صهیونیستی را براساس قطعنامه های مربوطه، منشور ملل متحد و قوانین بین المللی مجبور کند به تعهدات خویش عمل کند.

وی می افزاید: سازمان ملل همچنین باید به رژیم صهیونیستی اعلام کند که به واسطه نقض حقوق بین المللی، در قبال جامعه جهانی مسئول است و باید پاسخ دهد.

وی همچنین در این نامه آورده است: علاوه بر اقدامات دبیرکل سازمان ملل و نماینده ویژه او در امور فلسطین، لازم است دیگر ارکان سازمان ملل از جمله شورای امنیت

و شورای حقوق بشر، بر اساس منشور ملل متحد و قطعنامه های مربوطه، به مسئولیت های خود در قبال زندانیان فلسطینی که بطور غیر قانونی در حبس رژیم صهیونیستی هستند، عمل و انتظارات جامعه بین المللی را در این رابطه برآورده کنند.

نماینده کشورمان در سازمان ملل متحد در پایان از دبیرکل سازمان ملل خواست این نامه به عنوان سند رسمی مجمع عمومی و شورای امنیت ثبت و منتشر شود.

کد خبر 203552
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز