همشهری آنلاین: آیت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی‌گلپایگانی، از مراجع عظام تقلید، بر ضرورت توجه بیشتر خبرگزاری ایکنا به قرآن و عترت و تمسک به آن تأکید کرد و خواستار تولید خبرهای آگاهی‌بخش شد.

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه خراسان رضوی، آیت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی‌گلپایگانی، مرجع تقلید جهان اسلام، در دیدار با مدیران خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا شعبه استان خراسان رضوی، بر ضرورت توجه بییشتر خبرگزاری ایکنا به قرآن و عترت و تمسک به آن تأکید کرد و خواستار تولید خبرهای آگاهی بخش شد.

وی خطاب به مدیران خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا یادآور شد: همه شما باید با هدف و قصد خدمت به مردم و محرومان تلاش کنید، خبرهای مهم و مفید انتخاب کرده و خبرهای آگاهی‌بخش منتشر کنید.

آیت‌الله‌ صافی‌گلپایگانی تصریح کرد: قرآن دارای مسائل وسیعی است که انسان‌ها باید به دستورات آن توجه داشته باشند.

مرجع عالیقدر تشیع با بیان اینکه قرآن کریم دارای اعلامیه‌هایی برای مومنان است، اظهار کرد: از اخبار غیبی قرآن کریم این است که اگر جن و انس جمع شوند مانند قرآن نمی‌توانند بیاورند.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی ابراز کرد: دانشمندان بزرگ مسلمان و غیر مسلمان جهان، بر روی اعجاز قرآن تحقیقاتی را انجام داده و به این یقین رسیده‌اند که کتابی مانند قرآن نمی‌توان تهیه و تولید کرد.

وی با اشاره به اینکه تمام معجزات به واسطه قرآن ثابت می‌شود، افزود: دانشگاه‌ها باید نسبت به مطالب قرآن تأکید فراوان داشته باشند از همین رو ضروری است رشته‌های قرآنی در دانشگاه‌ها تأسیس شود.

این مرجع تقلید جهان اسلام بیان کرد: کسی نیست که با قرآن نشسته و آن را درک کرده باشد مگر اینکه از جهلش کاسته و به علمش افزوده شود.

وی تصریح کرد: امتی که قرآن داشته باشد وجود عیب و نقص در آن امت، اسباب شرمساری است لذا باید فرهنگ، تمدن و ادارات ما قرآنی باشد.

آیت‌الله‌‌العظمی صافی‌گلپایگانی با بیان اینکه هر چه جلو برویم باز هم قرآن مهجور است، عنوان کرد: همه ما باید متعهد باشیم کارهایی در جامعه عرضه کنیم که مناسب با شأن قرآن کریم باشد.

 

کد خبر 182539
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز