همشهری آنلاین: کاروان قاریان و حافظان قرآن جمهوری اسلامی ایران متشکل از 35 حافظ، قاری و دو گروه همخوان به منظور اجرای محافل انس با قرآن کریم به حج تمتع اعزام می‌شوند.

قرآن

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام میریان کارشناس آموزش مرکز فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف با بیان این‌که «به منظور آشنایی اعضای این کاروان با مناسک حج یک دوره آموزشی در این سازمان برگزار می‌شود» افزود: چهارمین دوره آموزشی کاروان قاریان و حافظان قرآن با عنوان «کاروان نور» روزهای 15 و 16 شهریورماه با همکاری شورای عالی قرآن در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

میریان با اشاره به مباحث آموزشی این دوره گفت: آشنایی با مناسک حج، آموزش اجرای احسن محافل قرآنی، طرح مباحث اخلاقی و اعتقادی، آشنایی با مبانی فکری وهابیت، پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات و آشنایی با وظایف مبلغین اسلامی از جمله مباحث این دوره است.

میریان تصریح کرد: این کاروان همزمان با ایام حج تمتع به مدت 35 روز در ایام مناسک حج به اجرای محافل قرآنی، تلاوت در کاروان‌ها، تلاوت در بعثه کشورها و اقامه اذان و اجرای همخوانی و تواشیح خواهند پرداخت.

وی افزود: سال گذشته کاروان اعزامی کشورمان بیش از 1200 محفل قرآنی در شهرهای مکه و مدینه اجرا کردند.

میریان خاطرنشان کرد: دو گروه همخوانی از اردبیل و اصفهان که سال گذشته رتبه‌های اول و دوم هفدهمین دوره مسابقات همخوانی را از آن خود کردند این گروه را همراهی خواهند کرد.

کد خبر 182208
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز