همشهری آنلاین: نماینده برونئی دارالسلام در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی دانشجویان مسلمان اظهار کرد: این مسابقات به شرکت‌کنندگان و نیز سایر دانشجویان مسلمان انگیزه مضاعفی می‌دهد تا در راه یادگیری و عمل به قرآن تلاش کنند.

قران

«حاجی نصر الفخری بن حاجی یحیی»، نماینده برونئی دارالسلام در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی دانشجویان مسلمان با بیان این مطلب در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم که فرصت پیدا کردم در این رقابت‌ها حاضر شوم و در میان برگزیدگان قرآنی جهان اسلام به قرائت قرآن بپردازم.

وی اجرای خود در این مسابقات را خوب توصیف کرد و گفت: با وجود داشتن برخی اشتباهات کوچک، امیدوارم رتبه‌ای خوب کسب کنم و در این مسابقات برای کشورم افتخارآفرین باشم.

حاجی نصر الفخری که در مقطع کارشناسی رشته شریعت اسلامی مشغول به تحصیل است، در مورد نحوه انتخاب خود گفت: من از طریق وزارت امور اسلامی برونئی برای شرکت در مسابقات بین‌المللی تبریز انتخاب و به ایران اعزام شدم.

وی که پیش از این در سال 2010 میلادی در مسابقات بین‌المللی قرآن کویت شرکت کرده، از نحوه برگزاری مسابقات قرآن تبریز، چگونگی اداره جلسات و نحوه داوری‌ها ابراز رضایت ‌کرد.

الفخری در عین حال به عنوان یک پیشنهاد عنوان کرد: بهتر است ترتیبی اتخاذ شود که شرکت کنندگان به جای نشستن بر روی صندلی، همان طور که در جلسات آموزش قرآن در نقاط مختلف جهان اسلام مرسوم است به صورت چهار زانو بنشینند، چرا که به این نحو نشستن عادت دارند و بهتر می‌توانند بر قرائت خود تمرکز کنند یا به سئوالات حفظ پاسخ دهند.

وی توجه و اهتمام خاص مسئولان ایرانی به فعالیت‌های قرآنی را قابل توجه توصیف کرد و گفت: این گونه توجه خاص به قرآن در هر جامعه اسلامی موجب گسترش آموزه‌های قرآنی در سطح جامعه می‌شود.

نماینده برونئی ضمن تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان مسابقات بین‌المللی دانشجویان مسلمان، اظهار امیدواری کرد که چنین مسابقاتی به صورت بین‌المللی برای اقشار دیگر نیز برگزار شود.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره ساخت فیلم موهن به نبی اکرم (ص) این گونه اقدامات را تلاشی از سوی غرب و صهیونیست‌ها برای منحرف کردن افکار عمومی از مسئله فلسطین دانست و تاکید کرد: همه مسلمانان باید دربرابر هرگونه تلاشی برای هتک حرمت مقدسات اسلامی بایستند.

یادآور می‌شود: چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان با شرکت نمایندگانی از بیش از 40 کشور اسلامی و غیراسلامی در شهر تبریز در حال برگزاری است.

کد خبر 184536
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز