همشهری آنلاین: حسن دانش، نماینده کشورمان، در دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن تونس که روز گذشته به پایان رسید، رتبه نخست رشته قرائت را از آن خود کرد.

قرآن

صادق رمضانی گل‌افزانی، رایزن فرهنگی کشورمان در تونس، در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: مراسم اختتامیه این رقابت‌ها با حضور منصف المرزوقی، رئیس‌جمهور موقت تونس در قصر ریاست جمهوری این کشور در «قرطاج» برگزار شد و در این مراسم در هر یک از رشته‌های قرائت و حفظ پنج نفر برتر معرفی شدند.

رمضانی گل‌افزانی در ادامه افزود: در این مراسم با اعلام نتایج مسابقات، حسن دانش، نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته قرائت، مقام نخست را کسب کرد و در این رشته محمد جمال العمری از مصر، دوم، یوسف عبدالخالق از یمن، سوم و نمایندگان لیبی و مراکش به ترتیب چهارم و پنجم شدند.

در رشته حفظ کامل قرآن این دوره از رقابت‌ها نیز محمد الاطرش از مراکش مقام اول، محمد احمد صالح حویج از لیبی مقام دوم، خالد جاسم العیناتی، از کویت مقام سوم و نمایندگان قطر و یمن به ترتیب مقام‌های چهارم و پنجم را از آن خود کردند.

بنابر گزارش‌های رسیده، در مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن تونس و تجلیل از برترین‌ها، شیخ عثمان بطیخ، مفتی تونس، نورالدین الخادمی، وزیر امور دینی این کشور و سفیران تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی حضور داشتند.

این مسابقات از روز شنبه، 11 شهریور، در پایتخت تونس آغاز شد و کمیته داوری این رقابت‌ها متشکل از 12 داور که پنج تن از آنان از کشورهای اسلامی و هفت داور، تونسی بودند، به قضاوت پرداختند.

وزارت امور دینی تونس از تمامی کشورهای عربی و اسلامی برای شرکت در رقابت‌ها دعوت به عمل آورد که 19 کشور از جمله مراکش، الجزایر، ترکیه، کویت، جمهوری اسلامی ایران و روسیه در این مسابقات حاضر شدند.

یادآور می‌شود، سال گذشته در نخستین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم تونس، امین پویا از کشورمان، به رتبه نخست رشته قرائت و زرنوشه فراهانی، نماینده ایران در رشته حفظ کل به رتبه دوم این رشته دست یافتند.

کد خبر 183614
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز