همشهری آنلاین: رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در ظرف زمان و مکانی مناسبی است، گفت: برگزاری این مسابقات بیانگر آیه «جاء الحق و زهق الباطل» است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، در مراسم افتتاحیه بیست‌وهفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، ضمن تبریک عید غدیرخم، این عید را عید اکمال دین نامید و گفت: اگر این روز نبود تمام تلاش‌های پیامبر (ص) ناقص می‌ماند.

وی در ادامه به مناسبت‌های پیش‌رو و همچنین ظرف زمانی و مکانی این جشنواره اشاره کرد و 13 آبان را افتخاری برای دانشجویان دانست و گفت: بحث بیداری اسلامی یکی دیگر از مناسبت‌های پیش‌رو است که حتی تا قلب اروپا هم پیش رفته است که این امر ضروت تلاش‌های بیشتر دانشجویان در این زمینه را ایجاب می‌کند.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در ادامه به بحث مکانی این جشنواره اشاره و تصریح کرد: مکان برگزاری این مسابقات بیانگر آیه «جاء الحق و زهق الباطل» است. اینجا جایی است که روزی به مکانی برای دشمنی با ملت ایران تبدیل شده بود، اما اکنون محل برگزاری مسابقات قرآن است.

افتخاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مراسم افتتاحیه بیست‌وهفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان به سابقه این مسابقات اشاره و اظهار کرد: سابقه بیست و هفت دوره‌ای این مسابقات نشان دهنده این است که دانشجویان ما از همان ابتدا مأنوس با قرآن بوده‌اند.

وی راه دستیابی به دانش حقیقی را ویژه دانست و گفت: دانشجویان ما به عنوان آینده‌سازان مملکت، پیشگامان حرکت‌ها و جنبش‌ها و چراغ راه دیگر افراد جامعه نیازمند رسیدن به این راه خاص هستند و قطعاً نیاز دارند تا برای پیشرفت و توسعه از ابزار کافی برخوردار باشند.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی معارف علم الهی را پیامبر(ص)، ائمه(ع)، قرآن و روایات عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم قرآن را بفهمیم باید از باب آن وارد شویم و باب قرآن چیزی جز پیامبر(ص) و ائمه(ع) نیستند.

افتخاری افزود: قرآن برای دست‌‌یابی به مخازن علم راه‌ خاص خودش را ارئه داده است و خود قرآن این راه را نشان داده است. اگر مردم ایمان و تقوا داشته باشند برکات بر آن‌ها نازل می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با داشتن دو شرط ایمان و تقوا برکات بر انسان نازل می‌شود. در جای دیگری از قرآن کریم آمده است کسانی که دل پاکی دارند می‌توانند هر چقدر مراتب پاکی آن‌ها بالاتر باشد، بیشتر به معارف علم وارد شوند و به همین خاطر است که در زمان ظهور حضرت قائم(عج) سرچشمه‌های دانش جوشان می‌شوند.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز می‌بینیم به برکت ولایت، دانشجویان ما در این مکتب زانو زده و روز به‌ روز به پیشرفت و توسعه می‌رسند که باید در این زمینه وجود تحریم‌ها را هم در نظر داشت. دانشجویان روزی ما با بصیرت خود لانه جاسوسی را تسخیر کردند و امروز تسخیر کننده منافع غرب و استکبار هستند.

افتخاری در ادامه خاطرنشان کرد: ما در مجلس نهم بحث نماز را به قرآن و عترت اضافه کردیم و همه تلاش ما این است که برای چنین فعالیت‌هایی برنامه‌سازی کنیم. امیدواریم همه دستگاه‌ها تجربیات موفق خود را به کشورهای دنیا ارائه کنند و انتظار ما از همه دانشجویان بعد از حفظ، تدبر و قرائت قرآن کریم، ورود به بحث پژوهش‌های قرآنی است.

کد خبر 189654
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز