همشهری‌ آنلاین: بیست و هفتمین جشنواره ملی قران و عترت دانشجویان، با معرفی هفتاد نفر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در این مراسم نماینده ولی فقیه در دانشگاهها رسالت اصلی دانشگاهیان را اثبات برتری مطلق قرآن بر تمام اندیشه ها دانست و گفت: باید با بهره گیری از مفاهیم قرانی، علوم انسانی را بومی کرد.

محمدیان با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبات خوبی برای توسعه فعالیت های فرهنگی قرانی داشته است، ابراز امیدواری کرد: تخصیص اعتبارات مربوط به این فعالیت ها در سالهای آینده نیز ادامه داشته باشد.
وی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره، از برگزاری هفته قرآن در دانشگاهها در روزهای نوزدهم تا بیست و سوم آبان امسال خبر داد.

دبیر جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: در مرحله مقدماتی این جشنواره که از سال گذشته آغاز شده است، بیش از 350 هزار نفر از دانشجویان سراسر کشور شرکت کردند.

آقای قربانی با بیان اینکه شرکت کنندگان در مرحله ملی و نهایی در 21 رشته شفاهی ، کتبی و پژوهشی با یکدیگر رقابت کردند، افزود: 250 نفر در بخش مسابقات کتبی و 350 نفر در بخش مسابقات شفاهی شامل قرائت ، ترتیل ، حفظ کل ، 20 جزء ، 10 جزء، 5 جزء قران کریم ، مداحی و دعاخوانی شرکت کردند.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور با بیان این که در جشنواره امسال40داور برجسته و ملی قرآنی حضور داشتند، گفت: در این جشنواره به عنوان مرجع معرفی دانشجویان به مسابقات، اعزام های خارج از کشور، بنیاد ملی نخبگان و دریافت تسهیلات ویژه دانشجویی؛ سعی شده است، از داوران ملی و بین المللی استفاده شود.
وی اشاره به اینکه در این جشنواره 5 کمیته ارزیابی و برگزار کننده مشارکت داشتند، افزود: امسال، نخستین بار بخش قرائت موضوعی با موضوع استکبار ستیزی و بیداری اسلامی نیز برگزار شد که 10 قاری دانشجو به تلاوت آیات مرتبط با این موضوعات خواهند پرداخت.

قربانی افزود: برپایی همایش ادیان در محکومیت توهین به ادیان الهی، نمایشگاه فعالیت های قرآنی مراکز آموزش عالی، بازدید از موزه اسناد لانه جاسوسی آمریکا، ‌موزه شهدا، ‌باغ موزه دفاع مقدس و شرکت در نمایش شب آفتابی و نیز تولید فیلمی در محکومیت توهین به مقدسات ادیان الهی از ویژه برنامه های جشنواره امسال بود.

کد خبر 189883
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز