همشهری آنلاین: معاون فرهنگی وزارت بهداشت ضمن تشریح مشکل قانونی واریز بودجه نیم درصدی قرآنی به حساب ‌وزارت بهداشت، توزیع مستقیم این اعتبار بین مراکز تحت پوشش این وزارتخانه را موجب دشوار شدن رصد و کنترل هزینه‌کرد آن دانست.

قرآن

محمدحسین آیتی، معاون فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، در خصوص دلایل واریز بودجه فعالیت‌های قرآنی وزارت بهداشت به حساب دانشگاه علوم پزشکی تهران پاسخ داد: در مرحله نخست تقسیم بودجه نیم درصد فعالیت‌های قرآنی مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سهم این وزارتخانه شد که این مورد اعتراض مجموعه و شخص وزیر بهداشت قرار گرفت.

آیتی ادامه داد: پس از ارائه مستنداتی به شورای توسعه فرهنگ قرآنی که نشان می‌داد حد و حدود فعالیت وزارت بهداشت در زمینه‌های قرآنی بسیار بیشتر از این مباحث بود، این زمینه در شورا توسعه فرهنگ قرآنی و شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد عنایت قرار گرفت و مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیونی نیز به مبلغ قبلی اضافه و اختصاص پیدا کرد.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه از مبلغ ابتدایی رقم 826 میلیون به حساب دانشگاه علوم پزشکی تهران واریز شد، ادامه داد: از نظر قانونی امکان انتقال این مبلغ از شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت بهداشت ناممکن و با پیگیری‌های مستمر این مبلغ به حساب این دانشگاه واریز شد.

وی با بیان اینکه با ارائه گزارش این موضوع به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، تاییدیه آن را نیز دریافت کردیم، تصریح کرد: برخی از ارگان‌ها نیز از شورای عالی انقلاب فرهنگی خواسته‌اند که مستقیم این اعتبار را بین مراکز تحت پوشش پخش کنند که این موضوع رصد و کنترل هزینه‌کرد آن را بسیار دشوار کرده است.

آیتی با اشاره به اینکه بودجه نیم درصد این مجموعه ۲۹ اسفندماه سال گذشته ابلاغ شده بود، بیان کرد: در روزهای پایانی سال گذشته مجموعه به جای آنکه بخواهد دستپاچه این مبلغ را براساس ذهنیات خود به حساب دانشگاه‌ها واریز کند مبالغ را به حساب یک دانشگاه واریز کرد تا به صورت مناسب‌ و شایسته‌تری مبالغ را در میان سایر دانشگاه‌ها توزیع کنیم.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برای هزینه‌کرد این بودجه هیچ مشکلی خاصی وجود ندارد، تصریح کرد: در نخستین جلسه سال جاری هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز واریز اعتبارات قرآنی به حساب دانشگاه اعلام و مجوز هیئت امنا دریافت شد که این مبلغ با نظر معاونت فرهنگی و مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت هزینه شود.

وی در ادامه یادآور شد: در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نیز وزارت بهداشت با حضور پررنگ خود توانست غرفه بر‌تر در زمینه نشست‌های تخصصی و عنوان بهترین مجله نمایشگاه را به خود اختصاص بدهد که تمامی هزینه‌های از طریق بودجه موجود در دانشگاه اختصاص و هم اکنون مبالغ در حال واریز به حساب سایر دانشگاه‌هاست و هیچ مشکلی خاصی در این حوزه وجود ندارد.

کد خبر 190910
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز