همشهری آنلاین: کمیته علمی بیست‌و‌هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور برنامه‌های ویژه خود را علاوه بر برگزاری رشته‌های حفظ و قرائت قرآن کریم اعلام کرد.

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) به نقل از ستاد خبری بیست‌وهفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، کمیته علمی این جشنواره برنامه‌های ویژه‌ای را علاوه بر برگزاری رشته‌های حفظ و قرائت قرآن کریم بر اساس آیین‌نامه مربوطه برگزار می‌کند.

در بیست‌وهفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان جهت بالابردن توان قاریان در ارائه تلاوت‌های متناسب از لحاظ موضوع، با شرایط زمانی و مکانی مختلف و متناسب با مخاطبان متفاوت و همچنین تأثیرگذاری بیشتر تلاوت‌های ایشان در سطح جامعه، بخش تلاوت موضوعی و مفهومی با موضوع بیداری اسلامی و نیز استکبار ستیزی برگزار می‌شود.

همچنین به منظور ایجاد پویایی در جشنواره و بهره‌گیری از نظرات متسابقان و شناسایی تلاوت‌های تأثیرگذار در بین مستمعان، در این دوره از مسابقات در بخش قرائت نهایی (فینال)، کلیه شرکت‌کنندگان در جشنواره از رشته‌های مختلف می‌توانند در بخش تحقیق (به طور مجزا در سالن بانوان و آقایان‌) در مورد تأثیرگذاری تلاوت متسابقان مرحله نهایی مسابقات تحقیق، قضاوت نمایند.

داوطلبان شرکت در این بخش می‌توانند، بر اساس فرم‌هایی که در محل سالن در اختیار ایشان قرار می‌گیرد، بهترین تلاوت را از نظر خود انتخاب نمایند. به بهترین تلاوت که از مجموع نظرات شرکت کنندگان در این بخش، شناسایی ‌شود، جایزه ویژه انتخاب مستمعان جشنواره اهداء خواهد شد.

علاوه بر دو برنامه ویژه ذکر شده طرح استعدادیابی داوری یکی دیگر از برنامه‌های ویژه کمیته علمی این دوره از مسابقات است که این برنامه به منظور ایجاد پویایی و نشاط بیشتر و شناسایی افراد مستعد برای داوری در بین دانشجویان، طراحی و اجرا خواهد شد. در این بخش برای کلیه دانشجویان شرکت‌کننده در رشته‌های حفظ، ترتیل و تحقیق این امکان فراهم می‌شود تا با دریافت فرم داوری (در یکی از فروع تلاوت تحقیق اعم از تجوید، صوت، لحن، وقف و ابتدا) به داوری نشسته و به قاریان شرکت‌کننده در بخش نهایی رشته قرائت (تحقیق) آقایان، امتیازدهی کنند.

در این بخش در هر رشته، یک الی سه نفر از شرکت‌کنندگان که امتیازدهی ایشان به امتیاز قاری فینالیست که توسط هیأت داوران اعطا شده نزدیک‌تر باشد، به عنوان برگزیده انتخاب شده و ضمن دریافت جوایز ویژه جشنواره، جهت شرکت در دوره‌های آموزش داوری و همین‌طور داوری در مراحل مقدماتی جشنواره‌های بعد توسط مسئولان ذیربط دعوت خواهند شد.

کد خبر 189159
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز