همشهری آنلاین: پژوهشکده قرآنی جهاد دانشگاهی به‌زودی در قم ایجاد می‌شود که در آن از حضور فرهیختگان، متفکران و علمای برجسته حوزه‌های علمیه خصوصاً حوزه علمیه قم بهره خواهیم برد.

قرآن

محمد‌حسین یادگاری، رئیس جهاد‌ دانشگاهی کشور، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه خراسان رضوی، با اشاره به ایجاد نخستین پژوهشکده قرآنی کشور توسط جهاد دانشگاهی اظهار کرد: در این پژوهشکده از حضور فرهیختگان، متفکران و علمای برجسته حوزه‌های علمیه خصوصاً حوزه علمیه قم بهره خواهیم برد. کارهای اولیه در این خصوص انجام شده و بزودی این پژوهشکده در شهر قم راه‌اندازی خواهد شد.

وی به روند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در خصوص اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها اقدامات اجرایی بسیار خوبی انجام گرفته که این اقدامات در دستور کار وزارتخانه‌ها برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها قرار دارد.

یادگاری افزود: بازخوانی سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها بر اساس نظام آموزشی، پژوهشی، فرهنگی ـ تربیتی و مدیریتی صورت می‌گیرد که در صورت تحقق روند اسلامی‌شدن، بستر فرهنگی دانشگاه‌ها فراهم می‌شود.

وی با اشاره به مباحثی که در روند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها مدنظر است، گفت: با یک نگاه ویژه به بخش آموزش، بخش فرهنگی و تربیتی تحولات خوبی در خصوص کارهای پژوهشی و در راستای اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها صورت گرفته است.

یادگاری با اشاره به نقش قرآن در دانشگاه‌ها، بیان کرد: وقتی نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه قرآن و تفکرات ائمه اطهار(ع) پایه‌گذاری شده باید برای آشنا کردن مردم و به خصوص دانشجویان کلاس‌های قرآن، احادیث و راوایات، بصیرت افزایی، روخوانی و روانخوانی قرآن کریم برگزار شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در زمینه فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها اقدامات خوب و ارزنده‌ای را انجام داده است.

یادگاری با بیان اینکه خبرگزاری ایکنا، خبرگزاری اثرگذاری است، افزود: نظام جمهوری اسلامی به این خبرگزاری بها داده و خوشبختانه همه دست‌اندرکاران نظام کمک کردند تا این خبرگزاری اثرگذار باشد به گونه‌ای که امروز شاهد هستیم این خبرگزاری توانسته‌ است با بیش از 40 زبان، اخبار قرآنی را به مخاطبان سراسر دنیا برساند.

کد خبر 187668
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز