همشهری آنلاین: رئیس مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی اظهار کرد: منطق اسلام و قرآن کریم منطق گفت‌وگو است و با استدلال‌های منطقی می‌توان تمام توهین‌ها را که غربی‌ها می‌کنند، به خودشان بازگرداند.

قرآن4

رحیم قربانی، رئیس مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: تجمع جامعه قرآنی کشور در اعتراض به هتک حرمت پیامبر گرامی اسلام(ص) کمترین کاری است که این جامعه قرآنی می‌دهند و با این کار انزجار خود را از این حرکات مذبوهانه داشته باشند.

وی در ادامه افزود: ما معتقدیم که بر اساس آیاتی که از قرآن کریم داریم، خداوند تاکیده کرده که «إِنَّ الَّذِینَ یُحَادُّونَ اللَّهَ و َرَسُولَهُ کُبِتُوا کَمَا کُبِتَ الَّذِینَ مِن قَبْلِهِمْ و َقَدْ أَنزَلْنَا آیَاتٍ بَیِّنَاتٍ وَلِلْکَافِرِینَ عَذَابٌ مُّهِینٌ»، یعنی «بى‏‌گمان کسانى که با خدا و فرستاده او مخالفت مى‏‌کنند ذلیل خواهند شد همان‏‌گونه که آنان که پیش از ایشان بودند ذلیل شدند و به راستى آیات روشن [خود] را فرستاده‌‏ایم و کافران را عذابى خفت‌‏آور خواهد بود» و بر اساس این آیه شریفه دشمن رسوا و شکست خواهد خورد.

رئیس مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی اظهار کرد: البته جامعه قرآنی در این راستا وظایف سنگین‌تر و اختصاصی‌تری نسبت به دیگر اقشار جامعه بر دوش دارد، زیرا به عنوان قاری یا مسئول قرآنی در جامعه حضور دارد و قرآن کریم، کتاب معجزه و مربوط به پیامبر عظیم‌الشان(ع) انتصاب به این گروه دارد.

قربانی تصریح کرد: جامعه قرآنی کشور باید در راه نشر فرهنگ اصیل و ناب قرآنی و مکتب حیات‌بخش اهل‌ بیت(ع) کوشا باشد و در جلسات خاصی که استادان در سطح جامعه دایر می‌کنند و کلاس‌هایی که در دانشگاه‌ها دارند، همچنین در مجامع مختلف قرآنی مردم به عنوان یک معتمد به آنها نگاه می‌کنند، این عزیزان در مساجد، ادارات، سازمان‌ها و در مجامع مختلف بین‌المللی با تبیین و بصیرت‌بخشی که به مردم می‌توانند ارائه دهند، همه توطئه‌ها را می‌توانند خنثی کنند.

وی گفت: امور تبلیغی مختلفی در جهان می‌تواند شکل گیرد، سفیران قرآنی می‌توانند در کشورهای مختلف حضور داشته باشند و با هم به بحث و تبادل نظر بپردازند، منطق اسلام و قرآن کریم منطق گفت‌وگو است و با استدلال‌های منطقی می‌توان تمام توهین‌ها را که غربی‌ها می‌کنند، به خودشان بازگردانند و از این راه در جهت اثبات حق و باطل استفاده کرد و در نهایت باطل رفتنی و حق ماندنی است.

رئیس مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی عنوان کرد: می‌توان با هتاکان و مخالفان مناظره‌های مختلفی را برگزار کرد، زیرا منطق اسلامی و قرآنی را به آنان می‌توان اثبات کرد و استادان و دانشجویان اسلامی سفیران بسیار خوبی برای ترویج تفکر و فرهنگ اسلامی و قرآنی می‌توانند باشند.

قربانی بیان کرد: همچنین یک اتحاد و همبستگی خاصی بین عزیزان قرآنی نیاز است که خود را پیدا کنند و صف متحد تشکیل دهند، یعنی به نوعی حس می‌شود که خود جامعه قرآنی این وحدت رویه را آن چنان که شایسته است، پیدا نکرده‌اند که باید این عمل انجام شود و هر قشری از اقشار مختلف جامعه قرآنی از هنرمندان، پژهشگران، قاریان، حافظان، استادان قرآنی، مفسران و .. وظیفه خود را در این راستا دارند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر آیات کاربردی و آیاتی که جامعه امروز به آنها نیاز دارند باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین با توجه به بیداری اسلامی که در جهان اتفاق افتاده و همین حرکت‌ها به نسبت اعتراض‌هایی که در این دوره دیده‌ایم، قبل از بیداری اسلامی خیلی در جهان اسلام اتفاق نمی‌افتاد و با این شور حال در دنیای اسلام مشاهده نمی‌کردیم.

رئیس مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی در پایان افزود: این حرکت‌ها نویدبخش این است که خود قاریان و حافظان با توکل به خدا نسبت به نشر و ترویج فرهنگ ناب اسلامی و قرآنی و تبلیغات مختلفی که می‌توانند داشته باشند این توطئه‌ها را خنثی کنند.

کد خبر 185344
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز