همشهری آنلاین: قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی با بیان اینکه برای کسب رتبه برتر در حوزه چاپ قرآن در جهان نیازمند بهره‌گیری از کاغذهای سبک 22 و 32 گرمی هستیم، تصریح کرد: متأسفانه هم‌اکنون فاقد فناوری تولید این کاغذ هستیم که امیدوارم با تلاش وزارت‌ ارشاد این مشکل برطرف شود.

محمدی

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید محمدی، قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، در مقایسه قرآن‌های چاپ ایران با مصر و لبنان، اظهار کرد: قرآن‌هایی که در مصر به چاپ می‌رسند در حد مقایسه با قرآن‌های چاپ ایران نیست، ولی قرآن‌هایی که در لبنان به چاپ می‌رسند بسیار ظریف و دقیق هستند.

وی با بیان این مطلب افزود: معمولاً قرآن‌هایی که از سوی کشور لبنان به بازار نشر ارائه می‌شوند، توسط کشورهای اروپایی همچون آلمان و ایتالیا چاپ و به نام لبنان روانه بازار می‌شوند.

به گفته رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی، یکی از نواقص جدی کشورمان در عرصه چاپ و نشر، عدم‌ بهره‌مندی از آخرین دستگاه‌های این صنعت در ایران است که با استفاده از آن بتوان به تولید کاغذهای سبک اقدام کرد.

وی کسب توانمندی ایران در چاپ کاغذ‌های 22 و 32 گرمی را یکی از راهکارهای ارتقای صنعت چاپ کشورمان دانست و تصریح کرد: صحافی قرآن پس از چاپ با استفاده از کاغذهای 22 و 32 گرمی، از دیگر موضوعات مهم در ارتقای صنعت چاپ قرآن است.

محمدی همچنین کیفیت مطلوب کاغذهایی را که در چاپ قرآن مورد استفاده قرار می‌گیرند، از دیگر موضوعاتی عنوان کرد که در ارتقای چاپ قرآن ایران در مقایسه با کشورهایی همچون لبنان می‌تواند تأثیرگذار باشد.

قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی ادامه داد: باید کاغذهایی که ظرافت خاص و مورد نظر در چاپ قرآن را با کاغذ 22 و 32 گرمی دارا باشند تولید کنیم که متأسفانه اکنون کشورمان فاقد این فناوری است.

محمدی در پایان سخنانش اظهار کرد: امیدوارم با تلاش‌هایی که معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره انجام می‌دهد و تلاش‌های وزارت‌های صنعت، معدن و تجارت و بازرگانی این مشکل در آینده نزدیک برطرف شود.

کد خبر 185107
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز