همشهری آنلاین: از سوی اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان یزد طرح‌های آموزش قرآن کریم با دربرگیری 100 مؤسسه و خانه قرآن کریم یزد اجرا شده است و تا پایان سال جاری ادامه دارد.

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان یزد طرح‌های آموزش قرآن کریم در مؤسسات و خانه‌های قرآن این استان اجرا کرده است.

این دور از طرح‌های آموزشی شامل رشته‌های حفظ قرآن، تفسیر، روخوانی، روانخوانی، تجوید، صوت و لحن و مفاهیم قرآن کریم می‌شود.

از جمله رشته‌های تخصصی قرآن کریم را تربیت مربی قرآن، تربیت ممتحن و تربیت مدرس قرآن خواهد بود و هم‌اکنون 50 مؤسسه قرآنی و 50 خانه قرآن در استان یزد مشغول به فعالیت هستند.

تمامی این برنامه‌های قرآنی زیر نظر اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان یزد انجام می‌شوند که مقرر شده است بعد از برگزاری هر یک از رشته‌ها، آزمون صورت گیرد و کسانیکه موفق به کسب امتیاز لازم شده باشند گواهینامه قبولی دریافت کنند.

هدف از برگزاری این رشته‌های قرآنی ارائه یک روش منطقی، جذّاب، سطح‌بندی شده و هماهنگ برای آموزش‌های قرآنی است و هم‌اکنون بیش از 500 قرآن‌آموز در این دور از رشته‌های قرآنی حضور دارند که در آزمون پایانی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

کد خبر 189747
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز