همشهری آنلاین: معاون فرهنگی وزارت بهداشت گفت: با توجه به اینکه اهتمام مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، پژوهش بر روی آموزه‌های قرآنی در باب سلامت است، اخیراً نیز شماره سوم مجله قرآن‌پژوهی و طب آماده و در آینده نزدیک عرضه خواهد شد.

قرآن

به گزارش خبر گزاری قرآنی ایران (ایکنا)، محمدحسین آیتی، معاون فرهنگی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه گذشته در نشست خبری که در غرفه پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد، طی سخنانی به تشریح برنامه‌های شاخص این معاونت پرداخت و افزود: هم اکنون وزارت بهداشت پس از وزارت آموزش و پرورش با 400 هزار نفر پرسنل به عنوان پرجمعیت‌ترین وزارت‌خانه کشور محسوب می‌شود و به عنوان یکی از دو رکن آموزش عالی کشور، تربیت بخش عظیمی از دانشجویان این مرز و بوم را بر عهده دارد.

آیتی به برگزاری دهمین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اشاره کرد و افزود: هم اکنون این دوره از جشنواره با حضور 2 هزار 800 دانشجو در 12 رشته ورزشی در حال برگزاری است و در مقایسه با دوره‌های گذشته شاهد استقبال مناسب‌تری از سوی دانشجویان بوده‌ایم.

معاون فرهنگی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه یادآور شد: سابق بر این نیز جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی نیز به صورت جامع در 6 بخش، 29 رشته و 52 زمینه برگزار و 18 هزار و نهصد اثر از سوی بیش از 5 هزار دانشجو به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود.

آیتی در ادامه سخنان خود از برگزاری جشنواره یک پنجره یک دیدار خبر داد و افزود: این جشنواره نیز ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و کارکنان وزارت بهداشت است که علاقه‌مندان تا 20 آذرماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی با بیان اینکه مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت توجه ویژه‌ای به مقوله سبک زندگی اسلامی دارد، اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در سفر اخیرشان به استان خراسان شمالی مجله‌ای تحت همین عنوان توسط مرکز آماده چاپ و مقالات ارائه شده در آن داوری شده است، همچنین با توجه به اینکه اهتمام مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت پژوهش بر روی آموزه‌های قرآنی در باب سلامت است، اخیراً نیز شماره سوم مجله قرآن‌پژوهی و طب آماده و در آینده نزدیک عرضه خواهد شد.

بخش بعدی سخنان آیتی به مباحث حوزه تغذیه دانشجویان پزشکی اختصاص داشت؛ معاون فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه قیمت تمام شده‌ غذای دانشجویی هم اکنون به 2 برابر قیمت سال گذشته رسیده است، اظهار کرد: متاسفانه شیوه اختصاص اعتبارات فرهنگی و دانشجویی به کندی پیش می‌رود و منجر به بروز مشکلات فراوانی در حوزه‌های مختلف این حوزه شده است.

وی از کسری 85 میلیاردی در زمینه تغذیه دانشجویان علوم پزشکی سخن به میان آورد و افزود: در سال 90 مبلغی بالغ بر 146 میلیارد تومان برای تغذیه دنشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص یافته که با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده است برای سال جاری مبلغ 202 میلیارد تومان نیاز خواهیم داشت.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت با بیان اینکه وزارت‌خانه در پی تحقق خدمات رفاهی مناسب برای دانشجویان گروه پزشکی است، تصریح کرد: هم اکنون از میان جمعیت 4 میلیونی دانشجویان کشور تنها 140 هزار دانشجو مرتبط با رشته‌های حوزه پزشکی است ولی به دلیل اینکه این افراد وظیفه خطیر بهداشت و درمان کشور را عهده‌دار هستند و غالب آن‌ها نیز رتبه‌های برتر کنکور را به خود اختصاص داده‌اند، ما هم بایستی با ارائه خدمات مناسب زحمات این گروه را جبران کنیم.

کد خبر 189771
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز