همشهری آنلاین: عضو مجلس خبرگان رهبری علمای جهان اسلام را یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تقویت وحدت و جلوگیری از انشقاق امت اسلامی خواند و افزود: نقش علمای جهان اسلام در شکل‌دهی به وحدت و تبیین راهبردهای قرآنی برای وحدت بر کسی پوشیده نیست.

ممدوحی

آیت‌‌الله حسن ممدوحی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) در بیان مسئله وحدت دنیای اسلام و نیز عوامل تقویت‌کننده آن گفت: شارع دین بر اشتراکات میان مسلمانان تاکید کرده است، این اشتراکات اموری فرعی نیستند بلکه از اصلی‌ترین موارد دین اسلام به حساب می‌آیند؛ اعتقاد به توحید، معاد و نبوت، امت اسلامی را در یک وحدت مناسب قرار داده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ذکر اینکه ایجاد اختلاف و تکیه بر برخی اختلاف‌نظرها موجب پاره‌ پاره شدن امت اسلامی خواهد شد، عنوان کرد: دشمنان به دنبال بلعیدن امت اسلامی به روش‌های گوناگون هستند و بسیاری از مشکلات جهان اسلام که امروز مسلمانان با آنها مواجه هستند به دلیل دوری از وحدت قرآنی و بی‌توجهی به امت واحده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری علمای جهان اسلام را یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تقویت وحدت و جلوگیری از انشقاق امت اسلامی خواند و افزود: نقش علمای جهان اسلام در شکل‌دهی به وحدت و تبیین راهبردهای قرآنی برای وحدت بر کسی پوشیده نیست، خوشبختانه علمای جهان اسلام گفت‌وگو را بر دوری از یکدیگر ترجیح می‌دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: وحدت کنونی جهان اسلام نتیجه حضور پرنگ علما در صحنه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی است، همچنین تعامل آنها در مصالح امت اسلامی و مخصوصا عوامل تقویت‌کننده وحدت و به حاشیه بردن عوامل اختلاف‌زا ستودنی است؛ کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی و کنفرانس‌های دیگر نشانه وجود دغدغه میان علمای جهان اسلام برای تقویت وحدت و مقابله با توطئه دشمنان امت اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ذکر اینکه مقام معظم رهبری از گذشته تاکنون ندای وحدت ملت ایران با مسلمانان را به گوش جهانیان رسانده‌اند، اظهار کرد: ایشان در صدد هستند تا وحدت به عنوان یک عطیه الهی در جهان اسلام به بهترین صورت محقق شود و رهر زمانی بنابر مقتضیات از مفاهیم جدید و کاربردی استفاده می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: در شرایط کنونی و با توجه به بیداری اسلامی و ادامه توطئه‌های دشمنان و نیز ظرفیت‌های جدید دنیای اسلام برای وحدت، معظم‌له دیپلماسی وحدت را راه‌گشای حل مشکلات جهان اسلام دانستند.

آیت‌الله ممدوحی افزود: مسلمانان با رفتار خود و ارتباطاتی که از گذشته تاکنون داشته‌اند وحدت جهان اسلام را یک اصل می‌دانند و امروز که دشمنان با توطئه‌های جدید و پیچیده‌تر و با استفاده از حکام وابسته به خود بر تفرقه امت اسلامی اصرار دارند باید به نقش امت اسلامی در مسئله وحدت بیشتر توجه کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به فرق انحرافی و وجود گروه‌‌های تندرو در جهان اسلام گفت: اساسا گفت‌وگو با این گروه‌ها نتیجه‌ای ندارد و آنها در نزد امت اسلامی نیز جایگاهی وزنی ندارند، زیرا آنها عامل دشمن و مامور استکبار هستند، این گروه‌ها تنها دشمن شیعه نیز نیستند، هدفشان نیز ایجاد اختلاف در جهان اسلام و زمینه‌چینی برای حضور بیشتر جبهه استکبار در جهان اسلام است.

کد خبر 198796
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز