همشهری آنلاین: نفر اول بیست و هفتمین دوره مسابقات ملی قرآن دانشجویان کشور در رشته حفظ کل با تأکید بر اینکه رقابت‌های رشته حفظ کل قرآن سنگین‌ترین رقابت قرآنی کشور است، گفت: اکثر شرکت کنندگان این رشته برای حضور در فینال به ساری آمده بودند.

قرآن

علیرضا فیض، یکی از شرکت کنندگان رشته حفظ کل در سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ساری، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با بیان این مطلب گفت: تاکنون در مسابقات قرآن زیادی حضور یافته‌ام و به لطف خداوند متعال توانسته‌ام رتبه‌هایی را به دست بیاورم که از جمله آنها می‌توان به رتبه اول رشته حفظ کل قرآن مقطع شکوفه‌ها در سال 1388 در استان بوشهر، رتبه اول فرهنگسراهای کشور، رتبه اول استان تهران و رتبه اول جشنواره ملی قرآن دانشجویان کشور در آبان ماه امسال که در تهران برگزار شد، اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در مسابقات بین‌المللی امارات و تونس هم حضور یافته است، افزود: در این مسابقات با توجه به اینکه تعداد شرکت کننده‌ها زیاد بود در بین 15 نفر برتر حضور داشتم و موفق به کسب رتبه‌ای نشدم.

فیض با تأکید بر اینکه مسابقات حفظ کل قرآن کریم سنگین‌ترین مسابقات قرآن است، تصریح کرد: در این دوره از رقابت‌ها شاهد حضور برترین‌های کشور بودیم و واقعاً رقابت بسیار سختی بین شرکت کننده‌ها وجود داشت و نفرات برتر با اختلاف بسیار ناچیزی در رده‌بندی قرار گرفتند.

نفر اول مسابقات ملی قرآن دانشجویان در سال 1391 در رشته حفظ کل در ادامه اظهار کرد: اکثر شرکت کننده‌ها در این دوره از مسابقات برای کسب رتبه برتر به این مسابقات آمده بودند و با شناختی که از برخی از شرکت کننده‌ها داشتم از ابتدا مشخص بود رقابت سختی در رشته حفظ کل برگزار خواهد شد.

فیض با اشاره به اینکه برای دومین بار است که در این مسابقات شرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: امسال مسابقات بسیار پیچیده شده بود. سال گذشته دو سؤال در هتل پرسیده می‌شد اما امسال سه سؤال در هتل و دو سؤال حدوداً یک و نیم صفحه‌ای در سالن مسابقات پرسیده ‌شد و نفرات فینالیست باید به چهار سؤال پاسخ می‌دادند که این امر نشان دهنده پیچیده شدن مسابقات بود و رقابت را واقعاً سخت کرده بود.

این شرکت کننده سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم حضور استاد راهنما در این دوره از مسابقات را یکی از نکات مثبت آن ارزیابی کرد و گفت: هر شرکت کننده پس از اجرای خود با مراجعه به استاد راهنما می‌توانست به ایرادات و مشکلاتی که در اجرا داشته است پی ببرد که از کارهای خوب این دوره از مسابقات بود.

وی در ادامه به بحث اسکان متسابقان پرداخت و افزود: مطمئناً مسئولان برگزاری مسابقات در استان مازندران در حد توان خود برای اسکان مناسب شرکت کننده‌ها تلاش کرده‌اند و اگر قصوری بوده است به خاطر این بوده است که بضاعت‌شان در همین حد بوده است ولی همیشه این طور بوده است که جامعه قرآنی یک جورهایی در مهجوریت قرار بگیرد و کمتر به آن بها داده ‌شود چرا که قطعاً در شهر ساری هتل‌های به مراتب بهتری وجود داشت که مورد استفاده قرار گیرد.

نفر اول بیست و هفتمین دوره مسابقات ملی قرآن دانشجویان کشور در رشته حفظ کل در ادامه به مقایسه مسابقات سراسری قرآن کشور با مسابقات ملی دانشجویان پرداخت و تصریح کرد: در اینکه سطح مسابقات سراسری قرآن دارای سطح به مراتب بهتری است اصلاً شکی نیست و البته مسابقات ملی قرآن دانشجویان هم سطح بالایی دارد اما به نظر من بالاترین سطح مسابقات قرآن در کشور در بخش حفظ کل، همین مسابقات سراسری قرآن کریم است.

کد خبر 200242
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز