پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس ستاد اقامه نماز گفت: فقر امروز و نابسامانی ریشه در مهجوریت قرآن داشته و باید به احیا معارف قرآنی در زندگی اهتمام ویژه داشته باشیم.

محسن قرائتی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام‌ محسن قرائتی در گردهمایی فعالان عرصه گسترش تفسیر قرآن در محل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی اظهار کرد: قرآن در تمام آیات خود متون مهمی از علوم مختلف را در خود جای داده است.

وی افزود: مفسران و فعالان عرصه قرآن باید در مسیر گسترش جامعه‌ای مطابق با آموزه‌های قرآنی گام بردارند و نگاه به علوم قرآنی فقط از حیث انجام تحقیق پژوهشی و ارائه نظریات تئوریک، کاری ناپسند و بیهوده تلقی می‌شود.

قرائتی با بیان اینکه در قرآن نیز به مبحث پژوهش لغو اشاره شده، خاطرنشان کرد: امروز تحقیقات و پژوهش‌های قرآنی باید مطابق با نیازهای جامعه باشد و از انجام پژوهش‌های بیهوده پرهیز کرد.

وی تصریح کرد: فعالان عرصه قرآنی و پژوهشگران این حوزه باید پیام‌های عملی قرآن را استخراج و در سطح جامعه اشاعه دهند.

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: رمز فقر در جامعه امروز ریشه در حضور کمرنگ قرآن در زندگی دارد و از این رو باید به حضور قرآن در ثانیه ثانیه زندگی اهتمام ویژه داشت.

قرائتی با تاکید بر اینکه مجالس روضه و عزاداری‌ها باید قرآنی باشد، گفت: قرآن باید در تمام صحنه زندگی مسلمان امروز تجلی داشته و باید به نوعی مبنای زندگی نشات گرفته از آموزه‌های قرآنی باشد.

وی اظهار کرد: در مسیر اشاعه فرهنگ قرآنی باید مفسران زبده تربیت کنیم و به شکل جدی قرآن را بپا داریم؛ درس‌هایی که درآن نگاه معرفتی به قرآن نداشته باشد، علم مفید تلقی نمی‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: باید به تعداد عزاداری‌ها، جلسات تفسیر قرآن داشت و آموزه‌ای قرآنی در دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف دانشگاهی نفوذ کند.

قرائتی با اشاره به اینکه باید دانشگاه‌ها از طریق قرآن احیا شود، خاطرنشان کرد: تاکنون 2 هزار و 600 نکته حقوقی برای دانشجویان رشته حقوق و 700 روش شیوه مدیریت برای دانشجویان مدیریت از قرآن مجید استخراج شده است.

وی با ابراز نارضایتی از وجود عرفان‌هایی با سرمنشا انحراف، گفت: برخی علوم و عرفان‌ها ضد قرآن بوده و مبنای زندگی را غیرقرآنی ترویج می‌کنند و این خود خطری بزرگ به‌شمار می‌رود.

رئیس ستاد اقامه نماز تصریح کرد: باید نهضتی قرآنی صورت گیرد و آحاد مردم به طور مستقل و بدون وابستگی به دولت در عین احترام در مسیر اعتلای جایگاه قرآن تلاش و قرآن را از مهجوریت بیرون آورند.

کد خبر 202456
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز