همشهری آنلاین: رئیس جمعیت قرآنی استان تهران اظهار کرد: هفتمین نشست هم‌اندیشی جمعیت قرآنی استان تهران، جمعه، 11 اسفندماه برگزار می‌شود.

قرآن

محمدرضا پورمعین، رئیس جمعیت قرآنی استان تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: هفتمین نشست هم‌اندیشی جمعیت قرآنی استان تهران با حضور اعضای این جمعیت، جمعه، 11 اسفندماه از ساعت 17 تا 21 در بیت‌الزهرا(س) تهران برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این نشست با محوریت فعالیت تخصصی کمیته‌های شش‌گانه جمعیت قرآنی استان تهران برگزار می‌شود، همچنین این نشست با حضور اعضای جدیدی که به تازگی به این جمعیت پیوسته‌اند، برگزار خواهد شد.

رئیس جمعیت قرآنی استان تهران اظهار کرد: کمیته‌های شش‌گانه جمعیت قرآنی تهران متشکل از کمیته‌های تخصصی شامل رفاهی و اجتماعی، روابط عمومی و اطلاع رسانی، آموزش و پژوهش علمی، فرهنگی و هنری، توسعه و ترویج و نظارت و ارزیابی است.

پورمعین تصریح کرد: در کمیته رفاهی و اجتماعی خدمات‌رسانی به اعضای جمعیت و همکاری با سازمان‌ها و نهادها در این راستا مورد نظر است، همچنین در کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، فضاسازی قرآنی در سطح استان تهران، معرفی جمعیت قرآنی استان تهران و ... مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در کمیته آموزش و پژوهش اعضای این جمعیت توانمندی دارند و می‌توانیم در راه آموزش قرآن کریم به عموم مردم استفاده کنیم و در پژوهش نیز این جمعیت ظرفیت‌های خوبی در اختیار دارد که باید مورد شناسایی قرار گیرد و در این مسیر از محققان قرآنی حمایت و پشتیبانی می‌شود.

رئیس جمعیت قرآنی استان تهران عنوان کرد: کمیته‌های فرهنگی و هنری، توسعه و ترویج و نظارت و ارزیابی نیز باید مورد توجه خاص قرار گیرد تا بتوانیم اهداف جمعیت قرآنی استان تهران را در دراز مدت تحقق بخشیم.

رئیس جمعیت قرآنی استان تهران عنوان کرد: اعضای جمعیت قرآنی استان تهران هر یک در یکی از کمیته‌های این جمعیت حضور خواهند داشت تا با هم‌فکری و هم‌اندیشی موضوعات قرآنی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و برنامه‌ریزی صحیح و اصولی انجام شود.

پورمعین بیان کرد: این کمیته‌ها پس از یک سال مطالعه کارشناسی به تصویب شورای مرکزی جمعیت قرآنی استان تهران رسیده است و در سال 1392 به مرحله اجرا درخواهند آمد تا اعضا بتوانند از آن استفاده کنند.

وی اظهار کرد: سرپرست کمیته‌های تخصصی این جمعیت معرفی شده‌اند و این افراد با حضور رحیم قربانی، نائب رئیس جمعیت قرآنی استان تهران امروز، هفتم اسفندماه نشستی در دفتر مرکزی این جمعیت برگزار می‌کنند تا در خصوص راهکارها بحث و گفت‌وگو کنند.

رئیس جمعیت قرآنی استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر جمعیت قرآنی استان تهران دارای بیش از 600 عضو است و راه‌های پیوستن بیش از 200 عضو دیگر نیز در حال بررسی است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال 1391 تعداد اعضای جمعیت قرآنی استان تهران را به 1000 نفر افزایش دهیم.

وی در پایان افزود: در جمعیت قرآنی استان تهران علاوه بر پیشکسوتان قرآنی، قاریان، حافظان و مدرسان قرآن کریم، جمعی قابل توجهی از مسئولان قرآنی حضور دارند، که از جمله این افراد می‌توان به ولی یاراحمدی، مدیرکل دفتر آموزش و مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه، محمد بنیادی، مشاور وزیر و مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، عباس سلیمی و ... اشاره کرد.

کد خبر 202972
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز