همشهری آنلاین: مشاور معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره اعلام نتایج آزمون شفاهی طرح تربیت حافظان قرآن کریم، اظهار کرد: آزمون کتبی این طرح که مرحله دوم آزمون‌ها خواهد بود، نیز 13 اردیبهشت 92 در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار خواهد شد.

قرآن

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمدکاظم موسوی، مشاور معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه آزمون شفاهی طرح تربیت حافظان قرآن کریم اواسط اسفندماه، توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار شد، اظهار کرد: نتایج این آزمون‌ها هم‌اکنون اعلام شده و حافظان قرآن خود را برای شرکت در آزمون کتبی این طرح آماده می‌کنند.

وی در ادامه افزود: آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم 13 اردیبهشت 92 با حضور قرآن‌آموزان و حافظان قرآن که در طرح تربیت حافظان قرآن که در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار شده حضور داشته‌اند و در آزمون مرحله اول این طرح که آزمون شفاهی بوده نیز شرکت‌ کرده‌اند برگزار خواهد شد.

موسوی در ادامه عنوان کرد: آزمون‌های کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سه مقطع 7 تا 12 سال(حافظان جزء سی‌ام قرآن) 13 تا 18 سال(حافظان دو جزء قرآن) و 19 سال به بالا (حافظان سه جزء قرآن) برگزار خواهد شد و پس از برگزاری این آزمون در امامزادگان و بقاع متبرکه، نتایج آزمون‌های کتبی قرآن‌آموزان با نتایج آزمون‌های شفاهی جمع می‌شود و نمره نهایی به عنوان امتیاز قرآن‌آموز در طرح تربیت حافظان قرآن کریم محسوب خواهد شد و کسانی که حدنصاب نمرات را کسب کنند به عنوان حافظ قرآن تلقی شده و گواهی حفظ قرآن را از سازمان دارالقرآن‌الکریم دریافت می‌کنند.

وی در ادامه این بخش از سخنان خود یادآور شد: شرکت‌کنندگان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم باید حداقل نمره 60 را از دو آزمون شفاهی و کتبی دریافت کنند تا به عنوان حافظ قرآن تلقی شده و بتوانند گواهی حفظ قرآن را دریافت کنند و در نهایت برای شرکت در دومین سال اجرای این طرح که از خرداد 92 آغاز خواهد شد نیز ثبت نام کنند.

مشاور معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با یادآوری اینکه تمامی کسانی که در آزمون کتبی این طرح شرکت می‌کنند باید در آزمون شفاهی شرکت کرده باشند و نمره لازم را کسب کرده باشند، ادامه داد: برای قرآن‌آموزانی که در آزمون شفاهی این طرح حضور نداشته‌اند یک فرصت دیگر در نظر گرفته شده است و این قرآن‌آموزان می‌توانند در فروردین 92 در آزمون شفاهی طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کرده و آماده شرکت در آزمون کتبی شوند.

وی در پایان یادآور شد: پس از پایان یافتن آزمون‌های این طرخ در اردیبهشت 92، مرحله دوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه از خردادماه آغاز خواهد شد.

کد خبر 205058
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز