همشهری آنلاین: جشنواره نشریات مکتوب و دیجیتال قرآنی «مبین» از سلسله جشنواره‌های قرآنی «آیات» شب گذشته، 19 اسفند‌ماه، با معرفی برترین آثار و رسانه‌های قرآنی پایان یافت و در دومین دوره خود نیز خبرگزاری ایکنا را به عنوان برترین رسانه قرآنی معرفی کرد.

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، مراسم اختتامیه جشنواره نشریات مکتوب و دیجیتال قرآنی «مبین» از سلسله جشنواره‌های قرآنی آیات که از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، شب گذشته، 19 اسفندماه، به کار خود پایان داد.

در این مراسم که سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین حمید محمدی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و فعالان عرصه قرآنی کشور و صاحبان رسانه‌های قرآنی حضور داشتند با استقبال مردمی برگزار شد.

در اختتامیه این جشنواره، داوری بخش‌های مختلف انجام شده بود که از برگزیدگان با اهداء جوایزی قدردانی شد. همچنین خبرگزاری ایکنا به عنوان برترین خبرگزاری قرآنی کشور به دلیل فعالیت خوب و بی‌وقفه در عرصه قرآنی و خبررسانی و همچنین استفاده از تیتر و لید مناسب در اخبار، انتخاب شد.

گفتنی است این جشنواره در بخش‌های مقاله، عکس، داستان، بخش خبر، بخش صدا و سیما و رسانه ملی و بخش فعالان قرآنی از برگزیدگان تقدیر و قدردانی کرد.

این گزارش حاکی است، در اختتامیه این جشنواره، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیژن نوباه وطن، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و داور این دوره از جشنواره، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی، سخنرانی داشتند.

این جشنواره از شش‌ماه پیش فراخوان خود را به صورت عمومی اعلام کرد که در مدت این شش ماه تعداد 34612 اثر از سراسر کشور با موضوعات مختلف به جشنواره ارسال شد. از این تعداد 30 هزار اثر در بخش‌های رسانه مکتوب، 2 هزار اثر تولیدات رادیویی و همچنین 1846 اثر در بخش مقاله و 38 اثر در قالب شعر و هچنین عکس در بخش‌های دیگر بودند.

بنابر این گزارش در بخش مقالات «سیدمحسن امینی» از نشریه امین اول، «محسن میرباقری» از نشریه مطالعات قرآنی و «مرضیه نیارکی» از خبرگزاری شبستان اول تا سوم شدند.

همچنین «علیرضا غزوه»، «علی فردوسی» و «غلامرضا بنی‌اسدی» عنوان‌های اول تا سوم بخش شعر را از آن خود کردند.

در بخش عکس نفرات اول تا سوم به ترتیب عبارتند از «علی محمدی»، «حمید موقر» و «نقی خوش‌خلق».

همچنین «کبری بابایی»، «احمد صابری‌اردستانی» و «مریم قاسم‌احمد» عناوین اول تا سوم بخش داستان را کسب کردند.

در بخش خبر ویژه‌نامه «مهر و مرهم» ویژه نوزدهمین نمایشگاه قرآن از خبرگزاری شبستان شایسته تقدیر شد و نفرات اول تا سوم این بخش به ترتیب گزارش «سرفصل‌های دروس قرآن باید متناسب با روز باشد» اثر «زهره سعیدی» از روزنامه ایران، گزارش «نبض کند تلویزیون در برنامه‌سازی قرآن و دینی کودک و نوجوان» اثر «لیلا محمدی» از خبرگزاری ایکنا و گزارش تصویری قرآن در نمایشگاه اثر «حمید نورشمسی» از خبرگزاری مهر اول تا سوم شدند.

در بخش برنامه‌های موفق رادیویی و تلویزیونی برنامه «اسراء» به تهیه‌کنندگی «علی اکرمی» به عنوان بهترین برنامه تلویزیونی انتخاب شد.

همچنین برنامه «ضحی» به تهیه‌کنندگی «مونا توسلی»، «منیژه جوادی» و گزارش خبری جامع از برنامه درس‌هایی از قرآن اثر «زهرا چخماقی» از باشگاه خبرنگاران جوان دوم و سوم شدند.

همچنین برنامه‌های «شب آسمانی»، «سمت خدا» و «تانیایش» برنامه‌های ماندگار تلویزیونی بودند که شایسته تقدیر شدند.

در بخش رسانه‌های برتر خبرگزاری «ایکنا» به عنوان خبرگزاری برتر انتخاب شد و از خبرگزاری «شبستان» تقدیر شد.

همچنین هیئت داوران ضمن تقدیر از رادیو «جوان»، «ایران صدا» و «رادیو تهران»، «رادیو قرآن» را به عنوان رادیو برتر انتخاب کرد.

در بخش شبکه‌های تلویزیونی هیئت داوران ضمن تقدیر از شبکه 4 سیما ، شبکه «قرآن و معارف» سیما را به عنوان برترین شبکه قرآنی معرفی و انتخاب کردند.

در بخش مطبوعات روزنامه‌های اعتدال، روشنان، نسیم وحی، ترنم وحی، ایران و رسالت، شایسته تقدیر اعلام شدند اما هیچ روزنامه‌ای به عنوان روزنامه برتر اعلام نشد.

همچنین در انتهای مراسم از افراد و رسانه‌هایی به عنوان قرآن یاور تجلیل شد که حجت‌الاسلام «محمدحسن راستگو»، «وحید غفران‌نیا»، «لاله افتخاری»،‌ «حسن گروسی»، «محمدحسین صوفی»، «سعید مقیسه»، «مجید امیدی شهرکی» به عنوان قرآن یاوران برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین از «بیژن مقدم» مدیر مسئول روزنامه جام جم، «حسین شریعتمداری» مدیر مسئول روزنامه کیهان، «ابراهیم بهادری» مدیر مسئول نشریه سروش مهر، «سعید رسول‌اف» مدیر شرکت ایده‌پرداز نوین، «حمید شاه‌آبادی» از بنیاد رودکی و «سید نظام‌الدین موسوی» از خبرگزاری فارس به دلیل فعالیت‌های قرآنی در رسانه‌ها تجلیل شدند.

در این برنامه از کانون‌های تبلیغاتی برتر نیز تجلیل شد و سایت خبری «افکارنیوز» به عنوان سایت خبری برتر معرفی و تجلیل شد.

در پایان مراسم از مجموعه کتاب‌های آرمان شهر اسلام از منظر قرآن نوشته «سید‌رضا عاملی» رونمایی شد.

کد خبر 204722

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز