همشهری آنلاین: مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام درباره چاپ و توزیع قرآن‌ در سطح بین‌الملل، تأکید کرد: چاپ و توزیع قرآن‌های ویژه مسلمانان خارج از کشور، پاسخ دادن به یاوه‌های افراد مدعی‌ است که معتقد هستند، شیعه قرآن را تحریف کرده و قرآن شیعه غیر از قرآن مسلمانان است.

قرآن

آیت‌الله محمدعلی تسخیری، مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، با اشاره به اهمیت قرآن کریم در جهان اسلام و میان امت اسلامی گفت: به طور طبیعی قرآن در نهاد همه مسلمانان است و با وجود این کتاب آسمانی معنی پیدا می‌کند و این کتاب آسمانی سرُّ پویایی و حرکت امت اسلامی است و هر چه بتوانیم قرآن را گسترش دهیم، خدمت عظیمی به قرآن کرده‌ایم؛ چرا که هم نسخه‌های قرآن و مفاهیم این کتاب آسمانی و هم طرح‌هایی که قرآن برای زندگی دارد را توسعه داده‌ایم.

وی در پاسخ به اهداف و اثرات چاپ و توزیع قرآن‌ در سطح بین‌الملل و به ویژه برای مسلمانان خارج از کشور، اظهار کرد: این اقدام اهداف مختلفی دارد که یکی از این اهداف پاسخ دادن به یاوه‌های افراد مدعی‌ است که معتقد هستند، شیعه قرآن را تحریف کرده و قرآن شیعه غیر از قرآن مسلمانان است.

آیت‌الله تسخیری ادامه داد: با توجه به اینکه این ادعا، یک خرافه است؛ از این رو قرآن شیعه، همان قرآن مسلمانان بوده و شیعه قائل به تحریف نیست و در طول تاریخ تحریف را رد کرده و از شخصیت و حقیقت قرآن کریم دفاع کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر مسلمانان خارج از کشور ببینند قرآنی که در کشور جمهوری اسلامی ایران چاپ و نشر می‌شود، همان قرآن خودشان است، دیگر به چنین شایعه‌ها و تهمت‌هایی بها نمی‌دهند.

آیت‌الله تسخیری در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با شناسایی شخصیت پیامبر اکرم(ص) گفت: دانشجویان و اساتید وظیفه مهمی در زمینه شناخت پیامبر اکرم(ص) دارند و باید روی این مسئله تأمل کنند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام با تأکید بر الگو قرار دادن پیامبر(ص) بیان کرد: به تعبیر قرآن کریم، حضرت محمد(ص) محور وحدت امت اسلامی است و همچنان که پیامبر(ص) الگوی همه مسلمانان است، ما هم باید الگوی تمام امت‌ها باشیم.

کد خبر 204256
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز