همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با راه‌اندازی مراکز قرآنی در دانشگاه‌ها همچون سرای قرآن از این پس سعی می‌شود فعالیت‌های قرآنی را در این مکان‌ها برگزار کنیم.

خواجه سروی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ساماندهی بحث‌های معارف، آموزش و پژوهش در دستور کار وزارت علوم قرار دارد.

وی با بیان اینکه تشخیص درست راه و روش گسترش فرهنگ قرآنی، در گرو شناختی صحیح از فرهنگ قرآنی است، تصریح کرد: فرهنگ قرآنی، امری مهم است که باید در کنار سایر شئون زندگی فردی و اجتماعی بشر مورد توجه باشد.

وی دانشگاه را به عنوان فضایی مهم برای ترویج فرهنگ قرآنی بیان کرد و گفت: آشنایی قشر جوان و به ویژه دانشجویان با فرهنگ قرآنی می‌تواند روشی مناسب برای مبارزه با جنگ نرم دشمن باشد.

معاون فرهنگی وزیر علوم، گفت: جامعیت قرآن و متقن بودن کلام الهی، مقتضی توجه همه‌جانبه فرد و جامعه به آن است یعنی قرآن باید در بند به بند زندگی ما وارد شود و مرجع همه امورات ما باشد و حکم آن تقدم بر همه تصمیمات و برنامه‌ها داشته باشد.

خواجه‌سروی خاطرنشان کرد: قرآن کتاب هدایت و تربیت فطرت الهی انسان به سوی کمال و رشد است، بنابراین بهترین زمان برای بهره‌برداری و تربیت یافتن از آن در همان جوانی است و این عقلانی‌ترین روش برای فلاح و رستگاری انسان است که در جوانی با قرآن مأنوس شود.

کد خبر 204133

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز