همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه لرستان از راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته نهج‎البلاغه در این دانشگاه خبر داد.

دانشگاه لرستان

به گزارش مهر، دکتر حسن زمانیان در همایش ملی سیره علوی گفت: برای پایان دادن به آلام و درد جوامع بشری و جلوگیری از تبعیض، بی‎عدالتی، کشتار و چپاول، سیره علوی مقیاسی بی‎نظیر است.

وی با بیان اینکه امروز دنیا بیشتر از هر زمانی تشنه سیره و معارف علوی است، افزود: در سیره علوی تلاش کنیم این اقیانوس بیکران را بشکافیم و نسخه‎های شفابخشی را در اختیار جامعه بشری قرار دهیم.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه در این راستا مقطع کارشناسی ارشد نهج‎البلاغه را در این دانشگاه راه‌اندازی کردیم، تصریح کرد: هدف از راه‎اندازی این رشته بازشناسی معارف علوی بوده است.

وی با اشاره به اینکه جمع‎آوری وصایا و سفارشات امام علی(ع) به حکّام برای ما مدیران راهگشا ست، اظهار کرد: معیارها و الهامات رهبری در فرونشاندن فتنه 88، شبیه تدابیر امام علی(ع) در جنگ صفین بوده است.

دکتر زمانیان خاطر نشان کرد: باید هر چه بیشتر در مباحث سیره علوی ورود پیدا کنیم و با برگزاری همایش‎هایی از این دست، بیشتر و روزبه‌روز بر غنای علمی آن‌ها بیفزاییم.

وی یادآور شد: در حال حاضر 9 هزار دانشجو در 7 دانشکده و 4 واحد اقماری دانشگاه لرستان و 157 رشته در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند

کد خبر 204749

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز