همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز با اشاره به اینکه علامه جوادی آملی به عنوان نویسنده کتاب گستره دین، ابن‌عربی زمان است، بر لزوم در اختیار قرار دادن مقالات برگزیده جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان ایران به مردم تأکید کرد.

فردوس حاجیان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: یک اتفاق خیلی خوب که همیشه باید در جشنواره‌ها بیفتد توجه به اثرات و خروجی‌های جشنواره است، برنامه‌ریزی‌ها قبل و حین برگزاری جشنواره بسیار خوب است اما پس از برگزاری جشنواره همه چیز فراموش می‌شود.

وی در ادامه افزود: کاری که باید انجام دهیم این است که مقالات راه‌یافته و برگزیده شده در جشنواره ملی مطالعات قرآنی را در اختیار دانشجویان و جامعه قرار دهیم اگر این کار صورت گیرد و بسته‌هایی تحت عنوان بسته‌های قرآنی به راحتی در اختیار مردم قرار گیرد می‌توان در تغییر سبک زندگی مردم به سمت سبک زندگی قرآنی و اسلامی موفق بود و به آن دست یافت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در ادامه در مورد کتاب گستره دین که به عنوان منبع جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان ایران در نظر گرفته شده بود، گفت: کتاب گستره دین اشارات فوق‌العاده‌ای به بحث دانش و گسترش دانش و بحث اینکه ما چگونه می‌توانیم دانش را اسلامی کنیم می‌پردازد.

حاجیان با تأکید بر اینکه استراتژی آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی داشتن دانشگاه و دانش اسلامی است، افزود: ایشان معتقد به این نیست که دانشگاه اسلامی تنها باید ظاهرش اسلامی باشد بلکه اعتقاد ایشان بر ترویج دانش اسلامی سپس دانشگاه اسلامی است.

وی اظهار کرد: کتاب گستره دین به دو دلیل توانسته است در جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان ایران مفید واقع شود، اولین مورد ساده‌نویسی کتاب است، این کتاب بسیار ساده و روان نگاشته شده است و به راحتی می‌توان مضامین آن را متوجه شد.

دارنده مقاله برگزیده چهارمین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان ایران در ادامه تصریح کرد: دوم اینکه این کتاب به گونه‌ای است که مبتنی بر تحقیق است، یعنی علامه یک محقق بزرگ هستند که همین نگاه را در کتاب «انتظار بشر از دین» دارند که آن کتاب هم باز در تکمیل این کتاب است که در حوزه‌هایی مثل کلیات مسئله و مبادی تصوری و راه‌های تبیین انتظار بشر و ... است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز خاطرنشان کرد: کتاب گستره دین به نوعی دانشجویان را در حوزه‌های مختلف قرار می‌دهد که پس از یک بار خوانش پرسش‌هایی در ذهن خواننده ایجاد می‌کند که دانشجو را ناچار به خواندن دوباره می‌کند.

فردوس حاجیان گفت: به نظر من علامه جوادی آملی ابن‌عربی زمان است، یعنی هم عقل را می‌شناسد هم عشق را هم عرفان را می‌شناسد و هم عقلانیت را چون ایشان تلفیق این دو را به خوبی می‌دانند و به آن نیز به خوبی عمل می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جوان آرمان‌خواه و تحول‌خواه امروزی که هم دغدغه دین دارند و هم دانش، پس مراجعه به آثار علامه برای این قشر از جوانان بسیار مفید خواهد بود.

کد خبر 204907
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز