همشهری آنلاین: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته و به درخواست مسئولان استان مازندران، سی ‌و‌ پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کشور بهمن‌ماه در این استان برگزار می‌شود.

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران‌(ایکنا)، روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرد، سی و پنجمین دوره مسابقات کشوری سازمان اوقاف، بهمن‌ماه سال جاری در رشته‌های حفظ 10، حفظ 20 و حفظ کل قرآن کریم، ترتیل، مفاهیم و قرائت قرآن در دو بخش آقایان و بانوان در رده سنی بزرگسالان برگزار می‌شود.

یاراحمدی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه نفرات برتر این مسابقات به عنوان نخبه سطح دو کشور عضو بنیاد نخبگان شده و به 15 مسابقه جهانی اعزام می‌شوند، بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مجموع 215 نفر در بخش آقایان و 200 نفر در بخش بانوان این دوره از مسابقات شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مازندران در سال 65 افتخار میزبانی هشتمین دوره از این مسابقات را داشته است، اظهار کرد: با هدف‌گذاری صورت گرفته در سازمان اوقاف و امور خیریه امسال شاهد شرکت یک میلیون نفر در مراحل مختلف این مسابقات در کل کشور هستیم و در بعضی از استان‌ها حضور تا سقف 300 هزار نفری در این مسابقات گزارش شده است.

یاراحمدی با اشاره به اینکه بهترین نفرات مسابقات مرحله استانی اوقاف و نفرات برتر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های کشور در این دوره از مسابقات شرکت می‌کنند، تصریح کرد: اجتماع متسابقان در این مسابقات خود منشأ خیرات و برکات برای استان مازندران بوده و فرصتی مناسب برای مسئولان و مردم مازندران است تا با استفاده از بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور، محافل، کلاس‌ها و دوره‌های مختلف آموزشی را شکل داده و از منویات قرآن کریم بهره‌مند شوند.

وی با اعلام اینکه مسابقات در دوره‌های گذشته با حضور علاقمندان به قرآن و اهل بیت(ع) به شکل یک حماسه بزرگ برگزار شد، افزود: مازندران به عنوان استانی با جایگاه بالا در فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور شناخته می‌شود و خود این امر انتظارات را از مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و متولیان فرهنگ این استان برای برگزاری این مسابقات بالاتر می‌برد.

یاراحمدی ادامه داد: این مسابقات از نظر فنی و تخصصی بزرگ‌ترین مسابقات در سطح کشور است و حساسیت آن به علت حضور نخبگان قرآنی در این مسابقات و پوشش آن توسط رسانه ملی است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: استان مازندران باید از این فرصت خوب در ایام بهمن ماه و دهه فجر استفاده کند و فضای استان را قرآنی کند و با تشکیل ستاد عالی مسابقات و پیگیری امور واگذاری آن به دستگاه‌ها و مراکز قرآنی از تمامی ظرفیت و امکانات دستگاه‌ها، مراکز قرآنی فرهنگی، ظرفیت عمومی برای ترویج و ماندگاری امور قرآنی در استان تلاش کند.

کد خبر 188015
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز