همشهری آنلاین: چهاردهمین دوره مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان از سوی مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار می‌شود.

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) به نقل از روابط عمومی مرکز اسلامی انگلیس، این مسابقات در دو رشته حفظ و قرائت قرآن کریم، 22 و 23 مردادماه سال جاری در مرکز اسلامی انگلیس برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری این مسابقات که هر سال در مرکز اسلامی انگلیس برگزار می‌شود، آشنایی و انس با قرآن و ترویج فرهنگ ناب قرآنی در جامعه اسلامی، ایجاد اتحاد در جامعه اسلامی به کمک کتاب آسمانی، بالا بردن سطح کیفی تلاوت و حفظ قرآن کریم و ایجاد جذابیت و انگیزه در میان قاریان و حافظان قرآن کریم است.

در رشته حفظ این مسابقات شرکت‌کنندگان در بخش‌های حفظ کل قرآن، حفظ 10 جزء، حفظ 5 جزء، حفظ 4 جزء، حفظ 3 جزء، حفظ 2 جزء، حفظ 1 جزء و حفظ سوره الرحمن با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در رشته قرائت نیز شرکت‌کنندگان در دو گروه قرائت به صورت تحقیق ویژه برادران 14 سال به بالا و قرائت به صورت ترتیل ویژه خواهران و برداران در دو گروه سنی 10 تا 14 سال و بالای 15 سال به رقابت خواهند پرداخت.

برگزیدگان این رقابت‌ها روز سه‌شنبه، 24 مردادماه، از سوی هیئت داوران معرفی می‌شوند و با اهدای جوایزی از آنان قدردانی به عمل خواهد آمد.

گفتنی است، مرکز اسلامی انگلیس در آذرماه 1374 زیر نظر آیت‌الله محسن اراکی (نماینده وقت مقام معظم رهبری در انگلیس) تأسیس شد. این مرکز هم‌زمان با مبعث نبوی و با حضور مسئولان و شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی از ایران، انگلیس و سایر کشورهای اسلامی و همچنین اقشار مختلف مردم در سال 1377 رسماً به عنوان یک مؤسسه خیریه آغاز به کار کرد و هم اکنون حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین معزی ریاست آن‌ را بر عهده دارد.

کد خبر 179864
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز