همشهری‌آنلاین: بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم باحضور رئیس جمهور در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر،این دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با مشارکت بیش از صد نهاد و دستگاه فعال قرآنی و مشارکت فعالان و ناشران بین المللی قرآن کریم برگزار می شود.

امسال با توجه به درخواستهای علاقه مندان و به منظور استفاده بیشتر بازدیدکنندگان از امکانات نمایشگاه، نمایشگاه امسال یک هفته زودتر از دوره های قبلی آغاز به کار می کند.

امسال 150 ناشر بین المللی از کشورهای مختلف در بخش مکتوب نمایشگاه حضور دارند و قسمت فروش نیز به آن اضافه شده است.

در این دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به بحث آموزش و پژوهش در حوزه فعالیتهای قرآنی توجه ویژه شده است.

بخش "قرآن و فرهنگ بیداری"‌ یکی از بخشهای فعال نمایشگاه امسال است که با توجه به شعار نمایشگاه با عنوان قرآن؛ فرهنگ بیداری و لزوم توجه به نقش تاثیرگذار قرآن کریم در موضوع بیداری اسلامی در منطقه و کشورهای جهان اسلام تشکیل شده است.

ایجاد غرفه اطلاع رسانی و بخش ویژه موضوع بیداری اسلامی، برگزاری برنامه های متنوع در قالب سخنرانی و میزگرد با موضوع بررسی آخرین تحولات جهان اسلام و روند بیداری اسلامی از جمله برنامه هایی است که در بخش بیداری اسلامی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار می شود.

بررسی وضع فلسطین و تحولات مقاومت اسلامی با اتکا به مفاهیم والای قرآن کریم نیز از دیگر مباحثی است که در این بخش به آن پرداخته می شود.

بخش ملی حفظ قرآن کریم، از دیگر بخشهای امسال نمایشگاه قرآن کریم است که برای برنامه ریزی برگزاری آن ستاد راهبردی طرح ملی حفظ قرآن کریم تشکیل شده است.
این طرح با هماهنگی و مشارکت 2000 موسسه فعال قرآنی کشور و به منظور پاسخگویی به نیازهای57 میلیون مخاطب اجرا می شود.

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امسال با برگزاری بخش‌های متنوع از26 تیر تا 24مرداد هر روز از ساعت 17 تا 24 و در روزهای تعطیل از ساعت 14 تا 24 پذیرای عموم مردم است.

کد خبر 177573
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز