همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برپایی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران یک هفته قبل از ماه مبارک رمضان، تأکید کرد: شعار امسال نمایشگاه «قرآن، فرهنگ بیداری» است و امیدواریم با چنین اقداماتی این فرهنگ استمرار یابد.

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با بیان این مطلب گفت: امسال بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران بسیار بهتر از سال‌های قبل برگزار خواهد شد و خوشبختانه امسال مشارکت فعال نهادهای دولتی و غیر‌دولتی و مؤسسات مختلف را در این نمایشگاه خواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: امسال قصد داریم عرضه محصولات قرآنی را در نمایشگاه با کیفیت بسیار بهتری نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم. یکی از اولویت‌های نمایشگاه امسال اضافه شدن بخش‌های جدید نسبت به سال‌های گذشته است و برای اولین بار خواهد بود که در نمایشگاه قرآن چنین بخش‌هایی اضافه خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امسال علاوه بر نمایشگاه قرآن بخشی نیز به عنوان بخش عترت اختصاص خواهد یافت که در این بخش علاوه بر پرداختن به نهج‌البلاغه، به صحیفه سجادیه نیز پرداخته خواهد شد و بخش‌هایی برای این دو کتاب گران‌بها در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دشمن برای هتاکی به مقدسات مسلمانان اظهار کرد: همچنین امسال علاوه بر بخشی که مربوط به فرهنگ رضوی است بخشی نیز به زیارت جامعه کبیره اختصاص داده خواهد شد که این زیارت مربوط به امام هادی (ع) است و با توجه به اهانت‌های صورت گرفته، این بخش برای نمایشگاه امسال در نظر گرفته شده است.

سیدمحمد حسینی ضمن اشاره به لزوم تداوم بحث بیداری اسلامی و پرداختن به این مقوله گفت: امسال نیز مانند سال گذشته بحث بیداری اسلامی را خواهیم داشت و شعار امسال نیز بر همین اساس طراحی شده است. ما امسال با شعار قرآن، فرهنگ بیداری بیستمین نمایشگاه قرآن را برگزار خواهیم کرد. سال گذشته نیز شعار نمایشگاه، قرآن کتاب بیداری بود که این دو شعار در یک راستا هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امیدوارم با پرداختن بیشتر به بحث بیداری اسلامی و استمرار آن به نهادینه شدن این فرهنگ کمک کنیم.

وی بخش دیگری از نمایشگاه بین‌المللی قرآن را اختصاص بخش ویژه‌ای برای تازه مسلمانان دانست و افزود: امسال در نمایشگاه بین‌المللی قرآن برای تازه مسلمانان نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم که مطمئناً جذابیت‌های خاص خودش را خواهد داشت.

سیدمحمد حسینی تصریح کرد: به هر حال امسال نیز یک هفته قبل از ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآن آغاز به کار خواهد کرد تا علاقه‌مندان به قرآن در شهرستان‌ها نیز بتوانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند که امیدوارم حضور فعالان قرآنی سراسر کشور در نمایشگاه امسال چشم‌گیرتر از سال‌های گذشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اشاره‌ای هم به بیست‌و‌نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران کرد و گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن امسال در سطح بسیار خوبی برگزار شد و به اذعان همه مسابقات سطح کیفی مناسبی داشت.

سیدمحمد حسینی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این مسابقات دستاوردهای مورد نظر را برای ما به همراه داشته باشد. برگزاری این مسابقات و استقبال مردم از آن نشان دهنده این بود که در ایران اسلامی فرهنگ قرآنی در همه خانواده‌ها وجود دارد و خدا را شاکریم که این مسابقات به خوبی برگزار شد.

کد خبر 175267
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز