همشهری آنلاین: نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی مناسب برای اجرای برنامه‌های قرآنی در اوقات فراغت کودکان و نوجوانان گفت: لازم است، مرکز هم‌گرایی کلان ‌طرح‌های آموزش قرآن به منظور بهره‌گیری از تجربیات قرآنی، راه‌اندازی شود.

قرآن

مجتبی رحماندوست، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با اشاره به اهمیت پیش‌بینی و اجرای برنامه‌های اوقات فراغت برای کودکان و نوجوانان در فصل تابستان بر لزوم اجرای برنامه‌های قرآنی و دینی در این فصل تأکید کرد و گفت: لازم است تمامی سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در حوزه کودک و نوجوان به برنامه‌ریزی ارزشمند در این حوزه پرداخته و فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه‌های قرآنی و دینی داشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با عنوان این مطلب که کشور ما در حوزه برنامه‌های قرآنی، کم‌تجربه نیست، ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران، دارای تجربه 32 ساله در زمینه فعلایت‌های قرآنی و امور تربیتی است که البته فعالیت‌های امور تربیتی وزرات آموزش و پرورش و مراکز و موسسات قرآنی نشان‌دهنده این مسئله است.

وی با بیان اینکه سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی کشور باید دست به دست هم داده و به اجرای برنامه‌های قرآنی و تربیتی در فصل اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بپردازند، عنوان کرد: هرچند که در حوزه برنامه‌های قرآنی دارای تجربه‌های فراوانی هستیم، اما برای موفقیت در این حوزه و به ویژه ارائه مفاهیم و آموزه‌های قرآنی به کودکان و نوجوانان لازم است که این تجربیات را به کار گرفته و به برنامه‌ریزی صحیح برای اجرای برنامه‌های قرآنی در فصل تابستان و اوقات فراغت بپردازیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی در این بخش از سخنان خود عنوان کرد: سازمان‌هایی مانند سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور، خبرگزاری ایکنا و حتی مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور که اشراف کامل نسبت به مباحث قرآنی داشته و تجربیات موفقی نیز در این حوزه دارند باید وارد این عرصه شده و به عنوان مرکز همگرایی پروژه‌های آموزش قرآن برای گروه‌های سنی مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان، فعالیت کنند.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم راه‌اندازی مرکزی همگرایی پروژه‌های آموزش قرآن به منظور برنامه‌ریزی قرآنی به ویژه برای فصل تابستان و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، گفت: این مرکز پس از راه‌اندازی و شروع فعالیت خود، تجربیات موفق را روی هم گذاشته و در جهت بهبود فعالیت‌های قرآنی تلاش کند و در کنار آن روش‌های اشتباه و ایراددار را نیز کشف کرده و کنار بگذارد.

مجتبی رحماندوست با اشاره به این نکته که لازم است تجربه‌های برتر در زمینه آموزش قرآن و اجرای برنامه‌های قرآنی در اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان جمع‌آوری و تدوین شود، ادامه داد: مرکز همگرایی پروژه‌های آموزش قرآن پس از راه‌اندازی باید به جمع‌آوری و تدوین تجربه‌های برتر قرآنی پرداخته و این تجربیات را برای اجرایی شدن در سطح وسیع در اختیار سازمان‌ها و نهادهای قرآنی و تربیتی قرار دهد.

اوقات فراغت قرآنی باید گزیده‌ای از بهترین اوقات فراغت کودکان و نوجوانان باشد،

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه اوقات فراغت قرآنی باید گزیده‌ای از بهترین اوقات فراغت کودکان و نوجوانان باشد، افزود: نیازی نیست در ساعات اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، برنامه‌ها و آموزش‌های رسمی دنبال شود؛ همین که دانش‌آموزان، 9 ماه از سال را آموزش رسمی می‌بینند کافی است و البته لازم است که برنامه‌های اوقات فراغت و تابستانه دانش‌آموزان در قالب غیررسمی و همراه با اجرای برنامه‌های جذاب و شاد باشد.

برنامه‌های اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در قالب یک بسته جذاب ارائه شود

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان باید در قالب یک بسته جذاب ارائه شود، گفت: در بسته اوقات فراغت کودکان و نوجوانان باید فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، تفریحی، ادبی و ... به شکل کاملاً جذاب ارائه شود و آموزش‌های قرآنی و بیان آموزه‌های قرآنی نیز به صورت غیرمستقیم ارائه شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: هرچند که نیازی نیست در فعالیت‌های تابستانه دانش‌آموزان، مباحث آموزشی به شکل رسمی دنبال شود، اما در صورتی که فعالیت‌های آموزشی نیز برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته می‌شود باید به گونه‌ای باشد که هیچ گونه دلزدگی در آنان ایجاد نکند.

کد خبر 182508
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز