پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مطالعات نشان داده است خوردن سیب یا نوشیدن آب سیب عملکرد ریه‌ها را بهتر می‌کند و به ویژه در بیماران مبتلا به آسم موجب تنفس راحت‌تر و کاهش خس‌خس سینه می‌شود

سیب

به گزارش ایرنا، ‌سیب میوه‌ای است که غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی ضروری ، فیبر،‌ آنتی‌اکسیدان‌ها و دیگر ترکیبات مفید برای بدن است.

خوردن سیب می‌تواند باعث کاهش سطح کلسترول خون شود. در عین حال سیب عملکرد دستگاه گوارش را منظم و با التهاب مبارزه می‌کند، سطح ایمنی بدن را بالا می‌برد و حتی باعث کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌ها مثل افزایش فشار خون،‌ دیابت و بیماری‌های قلبی و برخی انواع سرطان‌ می‌شود .

خوردن منظم سیب می‌تواند ریه را از ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن دور نگه دارد، ضمن آنکه بودن سیب در رژیم غذایی افراد حتی افراد سیگاری، احتمال ابتلای آن‌ها به سرطان ریه را کاهش می‌دهد.

سیب ماده غذایی‌ است که کالری زیادی ندارد اما با خوردن آن به شما احساس سیری می‌دهد و این باعث می‌شود بیش‌ازحد غذا نخورید و اضافه‌وزن پیدا نکنید.

سیب حاوی فلاونوئیدهاست که آنتی‌اکسیدان‌های مهمی محسوب می‌شود، اما در میان فلاونوئیدها یکی از آن‌ها به نام فلوریزیرین- که در طبیعت فقط در سیب وجود دارد- به تشکیل و حذف بافت محکم استخوانی کمک می‌کند. فلوریزیرین به همراه پلی فنل‌ها و مواد معدنی موجود در سیب (مثل بورون) به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند و در نتیجه از احتمال ابتلا به پوکی استخوان می‌کاهد.

سیب غنی از ماده اورسولیک اسید است (البته بیشتر اورسولیک اسید سیب در پوست آن است).این ماده می‌تواند از تحلیل عضلانی که در روند بالا رفتن سن اتفاق می‌افتد، جلوگیری کند یا آن را به تعویق بیندازد و به طور کلی به قدرت بیشتر عضلانی کمک کند.

تحقیقات نشان داده است افرادی که به طور منظم سیب می‌خورند بسیار دیرتر از دیگران دچار بیماری آلزایمر می‌شوند.

"هر روز یک سیب بخور"، توصیه ای قدیمی است اما هم اکنون علم مدرن نیز این توصیه قدیمی را تایید می‌کند. سیب یکی از بهترین‌ میوه‌هایی است که می‌توانید هر روز بخورید و از فواید آن بهره‌مند شوید.

کد خبر 167908
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز