گروه شهری: مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: با همکاری ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در حال پیاده‌سازی‌ شاخص‌های گواهینامه ایزو 14001 زیست‌محیطی در بازارها و میادین هستیم و امیدواریم این گواهینامه را تا پایان سال‌جاری دریافت کنیم.

حسین صفایی با بیان این مطلب اظهار کرد: طبق این گواهینامه سازمان میادین به سازمانی دوستدار محیط‌زیست تبدیل می‌شود و فاکتورهایی همچون مصرف بهینه انرژی و عدم‌آلودگی محیط‌زیست نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت. وی افزود: در این راستا ساخت و سازهای انجام شده در سطح سازمان و میادین و همچنین مواد غذایی مورد عرضه در بازارها به‌طور کامل تحت نظر قرار می‌گیرند تا محیط‌زیست را دچار مخاطره نکنند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار به برخی اقدامات در این خصوص اشاره کرد و ادامه داد: هم‌اکنون یک‌میلیون‌و‌200‌هزار نایلکس در سطح میادین و بازارهای میوه و تره بار توزیع می‌شود که همگی آنها دوستدار محیط‌زیست و از نوع زیست تخریب پذیر هستند. همچنین نایلکس و ظروف یک‌بار مصرف پلیمری که برای عرضه خشکبار، میوه و نان مورد استفاده قرار می‌گرفت به ظروف زیست تخریب پذیر و پاکت‌های مقوایی تبدیل شده است.

صفایی همچنین عرضه مرغ به‌صورت بسته بندی شده را یکی دیگر ازاین اقدامات نام برد و افزود: روزانه 150 تا 180 تن مرغ در بازارها و میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود که این میزان 45درصد از کل مرغ سهمیه استان تهران است که از سال گذشته با تمهیدات شهرداری تهران و سازمان میادین، مرغ به‌صورت بسته‌بندی عرضه می‌شود که اثرات مثبت بهداشتی و زیست‌محیطی بسیاری نیز به همراه دارد. وی افزود: برنامه منظم و دوره‌ای دفع سموم و آفات در تمام بازارها و میادین نیز از دیگر اقداماتی است که در همین راستا در حال اجراست.

کد خبر 174037
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز