یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۱ - ۰۴:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از میان وعده‌های مناسب و آرامش بخش در فصل تابستان، میوه خوشمزه توت‌فرنگی است که دارای طعم بسیار مطبوع و حاوی تمام قندهای طبیعی است.

توت‌فرنگی

به گزارش ایسنا، این میوه اگرچه مزه شیرینی دارد اما جایگزینی سالم و البته مفید برای تنقلات بی‌خاصیت و مضر است. مطالعات نشان داده است که این میوه علاوه بر طعم فوق‌العاده خوشمزه خواص مفید بسیاری برای بدن دارد.

متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه وارویک در یک مطالعه جدید دریافته‌اند که توت فرنگی در پیشگیری از بیماری قلبی و دیابت فوق‌العاده موثر است. این متخصصان به سرپرستی پروفسور پاول تورنالی دریافته‌اند که عصاره حاصل از توت‌فرنگی می‌تواند به شیوه‌ای مثبت نوعی پروتئین موسوم به Nrf2‌ را در بدن ما فعال کند. این پروتئین فعالیت‌های آنتی‌اکسیدانی و سایر فعالیت‌های محافظتی در بدن را افزایش می‌دهد.

به گزارش سایت اینترنتی ای ان ان، این پروتئین در عین حال موجب کاهش کلسترول و چربی‌های خون می‌شود که دو فاکتور مهم در بروز اختلالات قلبی و عروقی هستند. مطالعات قبلی نیز نشان داده بود که مصرف توت‌فرنگی تاثیر مهمی در کاهش کلسترول بد خون دارد و در نتیجه از دیابت و بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کند. در این آزمایشات برای اولین بار مشخص شد که توت‌فرنگی به لحاظ مولکولی پروتئین‌هایی را در بدن فعال می‌سازد که نقش محافظ در برابر این بیماری‌ها را ایفا می‌کنند.

کد خبر 176574
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز