همشهری آنلاین - شهره فرجی: توت‌فرنگی‌ها، سرشار از مواد مغذی بوده و برای بدن دارای خواص بسیاری هستند.

خواص توت‌فرنگی

هر 100 گرم توت‌فرنگی حاوی 0/8گرم پروتئین، 0/5 گرم چربی، 8 گرم کربوهیدرات و 37 کیلوکالری انرژی است و از لحاظ مواد معدنی دارای 28 میلی‌گرم کلسیم، 27 میلی‌گرم فسفر،0/8 میلی‌گرم آهن، 10 میلی‌گرم منیزیم، 27 میلی‌گرم پتاسیم، 0/7 میلی‌گرم سلنیوم، ویتامین آ 60 اس آی، ویتامین ث 0/03 میلی‌گرم و 17/7 میکروگرم فولیک اسید است.

پتاسیم و آهن موجود در این میوه دو عامل بسیار موثر در کاهش فشارخون بالا محسوب می‌شوند.

توت‌فرنگی‌ها همچنین حاوی مقادیر فراوانی ویتامین ک ، ویتامین ب5 ، ویتامین ب6 ، امگا3 و ریبوفلاوین هستند.

این میوه دارای فیتونوترینت و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌توانند با رادیکال‌های آزاد مبارزه کنند و موجب رنگ قرمز توت‌فرنگی نیز می‌شوند.

آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که می‌توانند از ایجاد هرگونه آسیب ناشی از عوامل سرطان‌زا به سلول‌های بدن پیشگیری کرده و از آنان محافظت کنند.

مصرف توت‌فرنگی موجب تقویت مغز و بینایی نیز می‌شود البته در صورتی از این خواص بهره‌مند خواهید شد که به طور منظم از این میوه مصرف کنید.
توت‌فرنگی داروی ضد آکنه طبیعی است. تقریبا در تمام داروهای ضد آکنه که در بازار به فروش می‌رسد ترکیبی به نام سالیسیلیک اسید وجود دارد که توت‌فرنگی مقدار زیادی از این ماده را داراست، از این‌رو استفاده از ماسک توت‌فرنگی برای پوست بسیار مفید است.
برای تهیه ماسک توت‌فرنگی، این میوه را با مقدار کمی ماست مخلوط کنید و آن را به مدت تقریبا 15 دقیقه بر روی پوست صورت قرار دهید.

برای سفید کردن دندان از توت‌فرنگی استفاده کنید. به جای استفاده از مواد شیمیایی برای سفید کردن دندان‌ها، بهتر است هرروز توت‌فرنگی بخورید و با این کار علاوه بر سفید شدن دندان‌ها، بوی بد دهان‌ را نیز از بین ببرید.

www.chilliyes.com

کد خبر 145787
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز