یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: توت‌فرنگی اشتها آور و ضد چاقی است. بیش از 300 ماده موثر و مفید برای تندرستی انسان تاکنون در توت‌فرنگی شناسایی شده است

توت فرنگی اشتها آور و ضد چاقی است

به گزارش برنا، توت‌فرنگی چند برابر لیموترش و پرتقال ویتامین C دارد با خوردن 150 گرم توت‌فرنگی نیاز یک روز بدن تامین می‌شود در هر 100 گرم 37 کالری دارد که برای کاهش وزن مناسب است.

دو قرن پیش گیاه شناس معروف کارل فون لینه با خوردن توت‌فرنگی بر بیماری نقرس که شدیداً ادرار آور بود غلبه کرد. بیش از 300 ماده موثر و مفید برای تندرستی انسان تاکنون در توت‌فرنگی شناسایی کرده‌اند. توت‌فرنگی دارای اسیدهای آلی، مواد عطری، اسانس‌ها، آهن، لعاب، پکتین، فلاون و مواد تانن، کلسیم، پتاسیم، فسفر، بیوترکیبات است.

قند توت‌فرنگی اشتهاآور و مفید برای سیستم گوارش است. سطح مخاط گوارش را پاک و تب‌بر و ضد اسهال، التیام دهنده زخم‌ها، جمع کننده پوست است و سوخت و ساز را تنظیم می‌کند در طب سنتی توصیه می‌شود با توت‌فرنگی دندان‌ها را مسواک بزنید و کاملاً با آب بشویید، لثه‌ها را قوی و از کرم خوردگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند.

برگ توت‌فرنگی داروی گیاهی است و پوست را صاف و تمیز می‌کند. آب توت تازه را روی جوش‌های غرور جوانی بمالید و در طول شب تا صبح روی پوست بماند، به‌تدریج طی دو تا سه مرتبه برطرف می‌شود.

توجه کنید که توت‌فرنگی 5 ساعت بعد از کندن آن رایحه و مواد موثره آن کاسته می‌شود. توت‌فرنگی ریز پرمحتواتر از درشت و اصلاح شده آن است.

کد خبر 175782
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز