همشهری آنلاین: بررسی‌ها نشان می‌دهند رژیم‌های سرشار از میوه‌ها و سبزی‌جات تازه خطر بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا و ابتلا به سرطان‌ها را کاهش می‌دهد.

میوه‌جات تازه

به گزارش ایسنا، به گفته محققان؛ رژیم‌هایی که پایه اصلی آنها میوه‌ها و سبزی‌جات، مغز و حبوبات هستند می‌توانند از بروز سرطان‌ها پیشگیری کنند.

محققان پیشنهاد می‌کنند که بهتر است در هر فصل از میوه‌ها و سبزی‌جات همان فصل به صورت تازه بیشترین استفاده را کرد.

با توجه به خواص میوه‌ها و سبزی‌جات مواردی را محققان دانشگاه تگزاس برای فصل بهار معرفی کرده‌اند که شامل توت‌فرنگی، آناناس، اسفناج و کلم بروکلی می‌شود.

آنها درباره خواص توت‌فرنگی عنوان کردند یک فنجان توت‌ فرنگی 46 واحد کالری دارد، و از سرطان‌های پوست، سینه، مثانه، مری و ریه جلوگیری می‌کند. هنگام خرید توت‌فرنگی باید دقت کرد میوه قرمز و سفت باشد، دنباله سبز خود را حفظ کرده باشد، کپک زدگی و خرابی نداشته باشد.

آناناس: یک فنجان آناناس 82 واحد کالری دارد. مقدار چربی و سدیم این میوه پایین است و سرشار از ویتامین «سی» است. باید دقت کنید آناناسی که خریداری می‌کنید دارای لکه‌های نرم و تیره نباشد و برگ‌های آن خشک نشده باشد.

اسفناج: یک فنجان اسفناج خام 7 واحد کالری دارد. سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند بدن را از سرطان‌های دهان، حلق و حنجره محافظت کند. اسفناج‌هایی را بخرید که برگ‌‌هایی ترد و سبز داشته باشد و حشرات به آن آسیب نرسانده باشند.

کلم بروکلی: یک فنجان بروکلی خرد شده که بدون نمک پخته شده باشد 30 واحد کالری دارد. این سبزی دارای فیبر و آنتی‌اکسیدان است و احتمال ابتلا به سرطان کولورکتال ر کاهش می‌دهد. این بیماری قسمت انتهایی روده و راست روده را درگیر می‌کند. بروکلی در هنگام خرید باید بی‌بو و سفت باشد.

کد خبر 167396
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز