سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۸

همشهری آنلاین: یک متخصص تغذیه گفت: تاجایی که امکان دارد از خرد کردن سبزی‌جات باید پرهیز کرد.

خرد کردن سبزی‌جات

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، محمد تقی انوشه، متخصص تغذیه گفت: سبزی‌جات حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های فراوانی مانند ویتامین C و K هستند.

وی افزود: با خرد کردن سبزی‌جات چه با ماشین و چه دستی سبب از بین رفتن ویتامین‌های آن‌ها می‌شویم.

انوشه اظهار داشت: تاجایی که امکان دارد از خرد کردن سبزی باید پرهیز کرد اما اگر مجبور بودیم برای استفاده آن را خرد کنیم باید بلافاصله بعد از خرد کردن آن را مورد استفاده قرار دهیم.

وی عنوان کرد: خشک کردن و سرخ کردن و فریز کردن سبزی‌جات می‌تواند سبب آسیب‌رسانی به آن‌ها شود و از خواص آن‌ها بکاهد.

*افراد باید روزانه 12 تا 15 گرم مواد غذایی فیبردار مصرف کنند

انوشه افزود: استفاده از سبزی‌های تازه و سالاد در کنار غذا از بهترین ویژگی‌های ایرانیان است.

وی اظهار داشت: بدن انسان‌ها روزانه به 12 تا 15 گرم فیبر که در میوه‌ها و سبزی‌جات نهفته است نیاز دارد.

وی تأکید کرد: با وجود تمام مزایایی که سبزی‌جات در خود دارند نباید زیاد از آن‌ها استفاده کرد.

انوشه بیماری‌هایی مانند اسهال، شل شدن بدن و تغییر مزاج را از جمله معایب استفاده زیاد از سبز‌ی‌جات دانست.

کد خبر 160476

برچسب‌ها