همشهری آنلاین: معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه از اهمیت مصرف سبزی‌جات در برنامه غذایی خبر داد و گفت: سبزی‌ها را به صورت تازه مصرف کنید چرا که با این کار ویتامین‌های بیشتری کسب می‌کنید.

میوه‌ها و سبزی‌جات

به گزارش ایسنا، عبداللهی با بیان این مطلب افزود: برای کاهش مصرف چربی و نمک که زمینه را برای ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی و افزایش فشار خون فراهم می‌کند، استفاده از نمک و سس مایونز را همراه با سالاد محدود کرده و با اضافه کردن سبزی‌های معطر مانند نعنا، ریحان و گشنیز طعم و عطر مطلوبی به غذا بدهید.

معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه ادامه داد: برای خرد کردن سبزی‌ها از چاقوی تیز استفاده کنید تا از تخریب و از بین رفتن ویتامین سبزی‌ها جلوگیری شود.

عبداللهی درباره روش صحیح پخت سبزی‌ها گفت: برای پخت سبزی‌ها از آب به مقدار کم استفاده کرده و آب حاصل از پخت را در غذاها مصرف کنید.

وی تصریح کرد: سبزی‌ها خصوصا آنها که با ریشه از مزرعه به مغازه منتقل می‌شوند معمولا آلوده به تخم انگل و میکروب‌ها هستند و به همین دلیل باید به دقت پاکیزه و ضد عفونی شوند. همچنین در انتقال سبزی از مغازه به خانه دقت کنید و آنها را در کنار سایر مواد غذایی قرار ندهید چرا که ممکن است آنها را آلوده کند.

بنا بر اعلام وبدا معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه در پایان در خصوص اهمیت مصرف سبزیجات برای زنان باردار ابراز داشت: تغذیه خوب و استفاده مناسب از سبزی‌جات در دوران حاملگی و شیردهی برای مادر و کودک بسیار مفید بوده و برای یک شیردهی موفق لازم است.

کد خبر 126563

برچسب‌ها