دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با اعلام اینکه فروش محصولات سبزیکاران در استان تهران متوقف شده است، گفت: تا هنگامی که بازار به حالت اولیه بازگردد، زمان کشت تمام شده و همه زحمات سبزیکاران از بین می‌رود.

سبزی تره‌بار

حسین مهاجران در گفتگو با مهر درباره تاثیر خبرهای مربوط به شیوع وبا بر میزان فروش سبزیجات، گفت: در روزهای ابتدایی که خبر شیوع وبا اعلام شد، فروش سبزی کاملا متوقف شد و مردم اصلا سبزی نمی‌خریدند اما چند روزی است که بازار کمی بهتر شده و مصرف کنندگان به صورت مختصر خرید می‌کنند.

 وی افزود: در حال حاضر تا بازار به حالت اولیه بازگردد کمی زمان می‌برد اما تا هنگامی که بازار به حالت اولیه بازگردد زمان کشت تمام شده و همه زحمات سبزی کاران از بین می‌رود.

 رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران، اظهار داشت: فصل سبزی کاری به زودی به پایان می‌رسد و این درحالی است که کشاورزان نتوانستند محصولات خود را به فروش برسانند و به طور حتم با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

 وی با رد استفاده از فاضلاب برای آبیاری مزارع سبزی کاری در جنوب تهران، گفت: آبیاری با فاضلاب برای کشاورزان نسبت به آب ساعتی به صرفه نیست، چون موجب رویش علف‌های هرز و ضایعات می‌شود و باید برای وجین زمین هزینه بیشتری را انجام دهند.

 مهاجران تصریح کرد: در حال حاضر گزارشی از سود و زیان این کشاورزان در دست نیست و وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی این بخش باید از کشاورزان حمایت کند و برآوردی از میزان ضرر و زیان به سبزیکاران ارایه دهد.

کد خبر 146064
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز