پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: آلمان اعلام کرد که شیوع باکتری‌های مرگبار دراین کشور از نقطه اوجش گذشته است، و در همین حال اتحادیه اروپا میزان عرضه کمک‌هایش به کشاورزان آسیب‌دیده در نتیجه هشدارهای دولتی بر ضد خوردن سبزیجات خام را افزایش داده است.

LETTUCE

وزیر بهداشت آلمان، دانیل باهر، پس از گفتگو در باره بحران شیوع ای کولای در میان کشورهای اروپایی در برلین گفت شمار موارد عفونت جدید ناشی از یک گونه بسیار آسیب‌رسان باکتری ای کولای که دست کم باعث مرگ 25 نفر و بیمار شدن بیش از 2600 نفر شده است، در حال کاهش است.

و در بروکسل، کمیسیون اروپا غرامتی در حد 210 میلیون یورو (307 میلیون دلار) را برای تولیدکنندگان سبزیجات پیشنهاد کرده است که فروش‌شان پس از ترس از ناشی از انتقادهای کشورهای عضو دچار عفونت، به شدت کاهش یافت.

گردهمایی مقامات اروپایی و آلمانی در برلین در میان خشم ناشی از نحوه مدیریت بحران بوسیله مقامات آلمانی و سردرگمی مداوم آنها در مورد منشا این عفونت، برگزارشد.

در این اجلاس باهر، وزیر کشاورزی آلمان لیز آینگر، و مقامات همردیف‌شان از 16 ایالت آلمان، مقامات موسسه بهداشت عمومی و کمیسیونر بهداشت اتحادیه اروپا، جان دالی،حضور داشتند.

باهر پس از اجلاس به خبرنگاران گفت: "گرچه نمی‌توان به طور قطع اظهار نظر کرد، اما بر اساس ارزیابی داده‌ها به دست آمده از انستیتو رابرت کخ (مرکز بهداشت ملی آلمان)، خوش‌بینی معقولی وجد دارد که ما بدترین وضعیت شیوع این بیماری در سطح ملی را پشت سر گذاشته‌ایم."

او افزود که آلمان که همه مرگ‌های ناشی از این باکتری مرگبار به جز یک مورد، در آن رخ داده است، همچنان وضعیت هشدار در مورد نخوردن گوجه‌فرنگی، کاهو، خیار و جوانه خام تا هنگام یافتن منشا آلودگی را حفظ می‌کند.

انستیتو رابرت کخ اعلام کرده است مطمئن نیست که این کاهش در شمار موارد جدید به اجتناب مصرف‌کنندگان از سبزی‌های قرارداده شده در فهرست سیاه باز می‌گردد یا نه.

روز سه‌شنبه آخرین شمار عفونت‌های تایید شده در آلمان 2684 مورد اعلام شد و 75 درصد این موارد به شمال کشور مربوط می‌شدند.

علاوه 25 مورد مرگ و میر در آمان، یک زن که تازه از آلمان باز گشته بود، در سوئد درگذشت. اما عفونت‌ها با این باکتری در بیش از یک دوجنین کشور گزارش شده است، و علائم از اسهال خونی تا موارد بسیار شید و نارسایی کلیه متفاوت بوده است.

کد خبر 137194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز