همشهری آنلاین: سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان این که در ایام نوروز و هنگام سفرهای نوروزی مصرف سبزی‌ها که از گروه‌های غذای اصلی است، کمتر می شود؛ گفت: مصرف سبزی‌ها را در این ایام فراموش نکنید.

vegetables

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ دکتر زهرا عبداللهی افزود: سبزی‌ها به علت داشتن ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها، و فیبرها نقش مهمی در پیشگیری و درمان انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی، پوکی استخوان، دیابت نوع دو و چاقی دارند.

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: سبزی‌ها به دلیل داشتن فیبر باعث افزایش حرکات روده می‌شود و بدین ترتیب از یبوست جلوگیری می‌کند.

وی گفت: همچنین فیبرها با کاهش فشار درون روده، از بیماری‌هایی چون هموروئید و دیورتیکولوز جلوگیری می‌کند.

کلیک کنید

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که میوه‌ها و سبزی‌ها نقش محافظتی مهمی در ابتلا به سرطان کولون و رکتوم دارد، گفت: ‌در ایام نوروز غذاهای چرب و سرخ شده مصرف می‌شود که با مصرف سبزی‌ها و سالاد می‌توان جذب چربی غذا را کاهش داد.

به گفته وی، املاح معدنی همچون کلسیم، منیزیوم، فسفر، آهن، روی و سلنیوم از جمله مواد معدنی بسیار ارزشمندی است که در سبزی ها یافت می ‌شود و تأثیر زیادی بر سلامت افراد دارد.

متخصص تغذیه اضافه کرد:‌ در سفرها که سبزی و سالاد سالم ممکن است در دسترس نباشد می‌توان از گوجه فرنگی و خیار درکنار غذاها استفاده کرد.

وی همچنین توصیه کرد: در ایام نوروز برای جلوگیری از افزایش وزن و چاقی مصرف روزانه سه تا چهار واحد از گروه سبزی‌ها فراموش نشود زیرا می تواند از ابتلا به انواع بیماری‌ها جلوگیری کند.

کد خبر 206507

برچسب‌ها