گروه اقتصادی: با تصویب کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، وزارت ارتباطات مکلف شد در سال آینده پیش‌شماره‌‌های بین‌شهری در هر استان را حذف نماید.

محمد مهدی مفتح در جمع خبرنگاران در تشریح جدیدترین مصوبات کمیسیون تلفیق با بیان خبر فوق، گفت: مازاد درآمد استان‌‌‌ها نیز در سال آینده به صورت سه ماه بازگشت داده می‌شود تا 20 درصد آن صرف هزینه‌های جاری و 80 درصد آن به طرح‌های عمرانی استان اختصاص یابد.

مفتح با اشاره به تاثیر مستقیم افزایش ایمنی جاده‌ها در کاهش پرداخت خسارت شرکت‌‌های بیمه، اظهار داشت: بر این اساس کلیه شرکت‌های تجاری بیمه موظف شدند 5 درصد حق بیمه‌های شخص ثالث، مازاد و سرنشین را به نیروی انتظامی ‌برای افزایش ایمنی جاده‌ها پرداخت کنند.

مفتح از افزاش تعرفه واردات سیگار در سال آینده خبر داد و گفت: در سال آینده قیمت هر نخ سیگار تولید داخل 5 درصد، سیگار‌های وارداتی 20 درصد و انواع توتون و دخانیات دیگری که به کشور وارد می‌شود 20 درصد افزایش خواهد یافت تا صرف مواردی که در قانون جامع مبارزه با دخانیات پیش‌بینی شده، شود.

وی ادامه داد: همچنین وزارت مسکن و شهرسازی مکلف شد در تمام شهر‌های کشور به غیر از مراکز استان‌ها، زمین به صورت رایگان در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.

مفتح افزود: بر اساس مصوبات کمیسیون تلفیق اقشار آسیب پذیر بدون پرداخت هزینه اولیه در بیمارستان بستری و حداکثر 10 درصد هزینه‌های درمانی را پرداخت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه 90 درصد این هزینه‌ها توسط وزارت رفاه و تامین اجتماعی پرداخت می‌شود، افزود: 10 درصد هزینه‌های درمانی این بیماران به صورت سرپایی نیز توسط وزارت رفاه پرداخت می‌شود و 30 درصد آن به عهده بیمار خواهد بود.

مفتح افزود: کلیه ساکنان روستا‌ها و شهر‌های زیر 20 هزار نفر که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند در سال آینده به صورت رایگان بیمه خواهند شد.

کد خبر 16084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز