گروه اقتصادی: عضو هیات رییسه مجلس گفت: تعداد 2248 پیشنهاد از سوی نمایندگان مجلس برای لایحه بودجه سال 86 ارائه شده است که این تعداد نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان این‌که کار بررسی لایحه بودجه سال 86 از امروز در کمیسیون‌ها آغاز خواهد شد، گفت: تا پایان روز 23 بهمن ماه به کمیسیون‌ها فرصت داده شده است تا نتیجه جمع‌بندی خود را اعلام کنند، به همین دلیل در هفته آینده روز سه‌شنبه مجلس جلسه علنی نخواهد ‌داشت و از روز 24 بهمن‌ماه کار بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق بودجه آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: نمایندگان مجلس با توجه به تجربه بودجه 2 سال گذشته می‌دانند که پیشنهادات آنها درباره لایحه بودجه به طور معمول کمتر مورد تصویب قرار می‌گیرد و علت دیگر کاهش پیشنهادات آنان، ساختار بودجه سال 86 است که به علت کاهش بودجه جاری دولت، وجود کسری پنهان در بودجه به علت تردید در تحقق برخی درآمدها، و سطح پایین قیمت پایه نفت قدرت مانور برای تغییر بودجه را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون‌های اقتصادی مجلس (کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه، صنایع و عمران) بیشترین میزان پیشنهادات را داشته‌اند، گفت: اساساً پیشنهادات نمایندگان مجلس برای لایحه بودجه دولت به دو بخش تقسیم می‌شود، بخش اول تغییر یا اصلاح تبصره‌ها است که بیشتر به بخش‌های ملی و عمومی مربوط است و بخش دوم پیشنهادات برای تغییر و اصلاح ردیف‌ها و پیوست‌های بودجه مربوط است که درباره پروژه‌های منطقه‌ای و استانی است و نمایندگان با توجه به نیازهای استان‌های خود، خواهان تغییر این ردیف‌ها هستند.

حاجی‌بابایی همچنین اعلام کرد که بررسی طرح تشکیل کمیسیون دائمی تلفیق بودجه در مجلس، فردا در دستور کار صحن علنی قرار دارد و لایحه متمم بودجه سال 86 نیز طی جلسات هفته جاری مطرح خواهد شد.

حسن مرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز در این باره به همشهری گفت: آن عده از نمایندگان مجلس که طی هفته گذشته به حوزه‌های خود رفتند فقط روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه را برای ارائه پیشنهادات فرصت داشتند که فرصت کمی بود، اما با توجه به اینکه اکثر پیشنهادات نمایندگان رد می‌شود، عزمی برای افزایش این زمان وجود ندارد.

کد خبر 14763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز