همشهری آنلاین: محمود احمدی نژاد رییس جمهوری امروز صبح یکشنبه اول بهمن لایحه بودجه سال ‪ 1386‬کل کشور را به مجلس برد.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری قرار است ضمن تقدیم لایحه بودجه سال آتی کل کشور در سخنانی جهت‌گیری این لایحه را تشریح کند.

رییس جمهوری را در هنگام ورود به صحن علنی مجلس پرویز داودی معاون اول،علی سعیدلو معاون اجرایی، سیداحمد موسوی معاون حقوقی و امور مجلس، غلامحسین الهام سخنگوی دولت و مصطفی ثمره‌هاشمی مشاور عالی رییس جمهوری، و روسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بانک مرکزی و چند تن دیگر از وزرا، همراهی کردند.

بر اساس ماده ‪ ۲۲۴‬آیین نامه داخلی مجلس، لایحه بودجه سالیانه کل کشور یک شوری خواهد بود و نمایندگان مجلس از زمان تقدیم لایحه بودجه سالیانه کل کشور و پیوستها توسط دولت و توزیع آن، برای مدت ‪ ۱۰‬روز فرصت دارند که پیشنهادهای خود را به کمیسیونهای تخصصی مجلس تقدیم کنند.

کمیسیونهای تخصصی نیز موظف هستند حداکثر تا ‪ ۱۰‬روز پس از پایان مهلت اخذ پیشنهادهای نمایندگان گزارش خود را به کمیسیون اصلی تقدیم نمایند.

کمیسیون اصلی بررسی بودجه نیز موظف است حداکثر ظرف مدت ‪ ۱۵‬روز ضمن رسیدگی به گزارش کمیسیونهای تخصصی گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس تقدیم کند.

در جلسه علنی مجلس نیز پس از رسیدگی به کلیات بودجه و تصویب آن به پیشنهادهای مربوط به درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار بودجه عمومی دولت رسیدگی می‌شود و سقف آن به تصویب نهایی خواهد رسید.

پس از آن پیشنهادهای مربوط به تبصره‌ها و ردیفها رسیدگی می‌شود.

کد خبر 13844

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز