گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که ما برای همه شرایط خود را آماده کرده‌ایم گفت: بودجه تقدیمی به مجلس به‌گونه‌ای تنظیم شده که کوچک‌ترین اثری از تحریم‌ها نمی‌پذیرد و تأثیری در سرمایه‌گذاری و اقتصاد نخواهد داشت.

رئیس جمهوری که پس از تقدیم لایحه بودجه در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت با اشاره به تأثیر موضوع تحریم‌ها در داخل گفت: من تعجب کردم از عده‌ای که در داخل می‌گویند: این جنگ است، مگر این روزها چه شده است؟
تحریم کارآیی ندارد
محمود احمدی‌نژاد همچنین گفت: سلاح تحریم متعلق به 30 سال پیش است و امروز ادبیاتی ازکارافتاده است که کارآیی ندارد. وی تصریح کرد: ایران یک کشور قدرتمند و تأثیرگذار است و آنها بیشتر به ما نیاز دارند تا ما به آنها. رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به این‌که آنها نمی‌توانند به ما لطمه‌ای بزنند این‌گونه اقدامات را جنگ روانی و تبلیغاتی نامید.
محبت با مردم
رئیس جمهوری در ادامه تذکرات نمایندگان را انعکاس مطالب مردم دانست و گفت: به‌زودی درخصوص گرانی‌ها یک بحث مفصلی با مردم خواهم داشت و درصدد هستیم با همکاری دولت و مجلس به‌طور کامل ریشه‌های نوسانات قیمتی را درمان کنیم. وی همچنین بخش قابل‌توجهی از نوسانات قیمتی در چند ماه اخیر را مصنوعی دانست.
جلسه مشترک بر سر لایحه مشترک
در ادامه احمدی‌نژاد از جلسه مشترک اخیر خود با حداد عادل درخصوص لایحه مدیریت خدمات کشوری خبر داد و گفت: مجلس و دولت به دنبال یک راهکار مناسب در این زمینه هستند تا بتوانند حقوق و دریافتی‌های پایین را اصلاح کنند اما این امر یک پیشگیری‌هایی دارد که اگر به آن عمل نشود، این لایحه اثر عکس خواهد داشت. به هر حال در حال نزدیک شدن به راه‌حل‌ها هستیم.
سیاست فعال و تأثیرگذار
محمود احمدی‌نژاد همچنین در بخشی از سخنان خود در صحن علنی، هنگام ارائه بودجه، جهت‌گیری دولت در بحث بودجه به سیاست خارجی را سیاست فعال و تأثیرگذار عنوان کرد و گفت: نقطه امید دشمن این است که صفوف به‌هم پیوسته ملت ایران را سست کند و لذا همه برنامه‌های خود را در همین زمینه متمرکز کرده است. وی افزود: سال گذشته که UCF اصفهان باز شد آنها ما را به حمله نظامی تهدید می‌کردند. بعد آنها فکر کردند که خط قرمزما در مسئله هسته‌ای این است که به شورای امنیت نرویم و فکر می‌کردند اگر کار به اینجا بکشد کوتاه خواهیم آمد ولی آنها باید خوب بدانند که خط قرمز ما خود انرژی هسته‌ای است. رئیس جمهوری ادامه داد: تدبیر اولیه ما این بود که قطعنامه صادر نشود یا این‌که دیرهنگام و بی‌محتوا باشد و همین امر هم رخ داد و شب آخر ژانویه این قطعنامه به‌صورت مرده به دنیا آمد (متولد شد) و لذا این قطعنامه تأثیری بر اقتصاد و سیاست ما نخواهد داشت.
هزینه نداده‌ایم
وی در ادامه با اشاره به این‌که اکثر کشورهای هسته‌ای دنیا برای به‌دست آوردن این امتیاز به کشورهای قدرتمند دنیا امتیازاتی را داده‌اند گفت: ما امروز بدون تعهد به قدرت‌های بزرگ هسته‌ای شده‌ایم و امتیاز ویژه‌ای در این زمینه نداده‌ایم.
احمدی‌نژاد  افزود: هزینه‌ای که برخی معتقدند ما در برابر هسته‌ای شدن دادیم این است که آنها ریسک ما را بالا برده‌اند ولی آیا در برابر هسته‌ای شدن این ریسک بزرگی است. مگر دولت‌های قبل ریسک را بالا نمی‌بردند.
دولت سرباز مجلس
وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به نمایندگان گفت: ما در متن یک انقلاب بزرگ هستیم و امروز دولت و مجلس وارد عرصه‌های خطیری شده‌اند. رئیس جمهور رابطه دولت و مجلس را رابطه‌ای صمیمی دانست و گفت: عده‌ای با جعل خبر قصد کدورت‌سازی و فاصله‌اندازی میان دولت و مجلس را دارند. چراکه نه موفقیت دولت را می‌خواهند و نه موفقیت مجلس را خواستارند. وی خطاب به نمایندگان گفت: دولت مثل سرباز خط مقدم شماست و شما نیز پشتیبان دولت هستید و کسی نمی‌تواند رابطه موجود را مخدوش کند.
کد خبر 13928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز