گروه اقتصادی: بررسی لایحه بودجه سال 86 کل کشور از روز سه‌شنبه 24 بهمن، در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس آغاز می‌شود.

محمد مهدی مفتح مخبر کمیسیون تلفیق با بیان مطلب فوق افزود: بر اساس برنامه زمان‌بندی، دیروز دوشنبه آخرین فرصت رسیدگی کمیسیون‌های تخصصی به لایحه بودجه است و با اتمام این کار در کمیسیون‌ها از امروز کار بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس آغاز می‌شود.

مفتح درباره مهمترین اصلاحات و تغییراتی که از سوی کمیسیون برنامه و بودجه بر روی لایحه بودجه 86 صورت گرفته است نیز گفت: کمیسیون برنامه و بودجه برای افزایش سرعت و دقت در بررسی لایحه بودجه، بندهای مختلف تبصره‌های بودجه را به 3  دسته تقسیم کرد و دسته اول به بندهای بودجه اختصاص داشت که عینا در بودجه سال قبل نیز تصویب شده بود و فقط ارقام آن تغییراتی کرده بود، بنابراین کمیسیون این بندها را در زمان کوتاهی بررسی و تصویب کرد.

مخبر کمیسیون برنامه و بودجه دسته دوم بندهای بودجه را مواردی اعلام کرد که ماهیت بودجه‌ای نداشته‌اند و نیازمند تدوین قانون جدید بوده‌اند و دولت باید در قالب لوایح آنها را تصویب کند و بر همین اساس، از آنجا که حذف این مواد در اجرای بودجه، اشکالی وارد نخواهد آورد، کمیسیون برنامه و بودجه تصمیم به حذف این موارد گرفت.

مفتح دسته سوم بندهای تبصره بودجه را مواردی اعلام کرد که مغایر با برنامه چهارم توسعه بوده و گفت: در همین راستا، کمیسیون برنامه و بودجه تلاش کرد این مواد را با مقداری تغییر با برنامه چهارم توسعه هماهنگ کند و به همین دلیل اقدام به نگارش مجدد این مواد نمود.

مفتح افزود: حجم قابل توجهی از تبصره‌های بودجه جزو دسته‌های اول و دوم بود که قاعدتا مورد بررسی تفصیلی قرار نگرفته، اما مواد مشمول دسته سوم در کمیسیون برنامه و بودجه به طور مفصل مورد بررسی قرار گرفت و کمیسیون برنامه پیشنهادات خود را در این رابطه به کمیسیون تلفیق اعلام خواهد کرد.

مخبر کمیسیون تلفیق با بیان اینکه این کمیسیون 15 روز برای بررسی لایحه بودجه مهلت دارد، افزود: در این کمیسیون با در نظر گرفتن تمامی‌پیشنهادات کمیسیون‌های تخصصی نهایتا گزارش جامعی از بودجه به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

کد خبر 15609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز